Leenvh Posted April 18, 2022 Share Posted April 18, 2022 Ik heb in de serre 3 weken geleden spinazie gezaaid en deze komt niet uit, vorige week heb ik buiten spinazie gezaaid en daar schiet ook niets van. Zou ik moeten bemesten? Ik geef dagelijks water. vorige zomer had ik ook buiten gezaaid en toen was er ook weinig oogst. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
tielse flipje Posted April 19, 2022 Share Posted April 19, 2022 Zaad niet goed? Dagelijks bewateren lijkt me overdreven. Alleen als de grond door en door droog is bewateren. Bemesten nu heeft geen zin voor kieming. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
MSDG Posted April 19, 2022 Share Posted April 19, 2022 Mijn ervaring is dat spinazie best wel oppervlakkig gezaaid moet worden om te kiemen. Heb je er voor gezorgd dat het geultje niet te diep is? In principe is vochtig houden voldoende, dagelijks wateren too much, dan rotten de zaden wellicht zelfs weg. Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Roelie Posted April 19, 2022 Share Posted April 19, 2022 Het stond hier in een paar dagen boven. De volgende week weer gezaaid en dat komt nu ook door. Ik ben bang dat of je zaaigoed niet goed is, of je zaait veel te diep, zoals hier voor al genoemd door MSDG. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Flup Posted April 19, 2022 Share Posted April 19, 2022 Te oud zaadgoed of te diep gezaaid lijkt mij. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts