Jump to content

Helluuup

Recommended Posts

Redelijk groentje in de moestuin. Vorig jaar gestart en topoogst gehad. Weer blij om dit jaar te starten en alles komt goed op. Peultjes staan er al mooi bij en de boontjes kwamen net omhoog … tot gisteren…..alle blaadjes er af gegeten, ook de randen van de pompoen aangevreten, dahlia’s, gat in de rabarber en dat alles in 2 dagen, zijn dit monsterslakken of erger muizen/ratten?!!

ps: de peultjes worden met rust gelaten , zo ook decourgette en aardbeien en zonnebloemen, ook vreemd 

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Kan van alles zijn, maar slakken zou ik niet uitsluiten. Zelfs vogels plukken sappige blaadjes als ze dorst hebben. Mocht dit een probleem in de moestuin zijn, dan kun je het beste veel voorkweken. Dus in bakken thuis of op het moestuincomplex die afgedekt zijn met doorzichtig folie, zodat het etend gespuis ze niet kan beschadigen. Zodra de plantjes dan groot en sterk genoeg zijn, kun je ze uitplanten.

• Like 1
  • Thanks 1

Ik zie 's nachts ook pissebedden aan blaadjes knagen.

Bij dahlia's denk ik wel meteen aan slakken. Slakkenkragen zijn effectief daartegen. Een plastic bloempot zonder bodem op z'n kop is hier ook afdoende. Zolang er geen slakjes binnen zitten.

Edit: niet op zijn kop want dan valt er minder licht binnen.

Edited by fre3ke
  • Like 1
  • Thanks 1