RobN Posted May 10, 2022 Share Posted May 10, 2022 Beste forummers, De mooie dagen komen eraan of zijn al begonnen. Maar bij ons in het oosten staat voorlopig nog wel een droge schrale wind uit noorden en oosten. Meestal bij uitplant van binnen naar buiten, krijgen die planten nogal een klap. En laatst met de regen zijn ook alle slakken wakker geworden. Kan ik misschien de courgettes na afharden uitplanten en als bescherming een emmer zonder bodem erover heen zetten om deze tijdelijk bescherming te geven of is dat niet zo wenselijk? Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Amrutten Posted May 10, 2022 Share Posted May 10, 2022 Proberen kan altijd. Het zal zeker beschermen tegen schrale wind. Tegen slakken, dat is een ander verhaal. Naar mijn ervaring is daar geen bescherming voor te bedenken. 😉 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 10, 2022 Share Posted May 10, 2022 (edited) Voor ieder probleem is wel een oplossing: Slakken heb ik maar weinig last van door de losse droge zanderige grond maar als ze er zouden zijn moeten ze hier toch hongerig door het plastic kijken. En op een emmer zonder bodem kan je natuurlijk een glas of plastic plaatje leggen of gewoon wat plastic wikkel/ huishoudfolie. Let wel op voor wegwaaien, dat gebeurt hier veel. Even een goede prikker/stok er door voorkomt al veel vervuiling. Edited May 10, 2022 by Patrijs Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
RobN Posted May 10, 2022 Author Share Posted May 10, 2022 ja met afdichten ben ik bang dat het soms te heet word in de zon enzo. Ik ga het gewoon eens proberen met 1 a 2 planten, gaat dat goed, mag de rest erbij. En dan na paar dagen emmer eraf. Met planten beginnen nu al trouwens met bloemen en mini courgetjes te vormen, die heb ik er nog even uitgeknepen. Quote Onkruidmanager 1.0 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Patrijs Posted May 10, 2022 Share Posted May 10, 2022 1 uur geleden, RobN zei: ja met afdichten ben ik bang dat het soms te heet word in de zon enzo. Wat gaatjes prikken bovenin. Bij mij komen er meestal eerst mannelijke bloemen of onbevruchte bloemen, die groeien toch niet uit tot courgettes. Heb net zelf de eerste gezet, op het spinaziebed waar nu weer ruimte is. Wel met een plastic cloche er over, er is hier geen zon maar af en toe een spat met flink harde wind. Quote De moestuin van Patrijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts