Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Uitje Floriade

appelvrouw

Aanbevolen berichten

Half april gaan Lie en ik met 8 Fransen naar de Floriade. We hebben huisjes gevonden in een park, en nu ben ik aan t kijken wat we er nog omheen gaan doen.Op vrijdag en maandag rijden we en willen we iets speciaals doen..het weekend is voor de Floriade.

Eigenlijk had ik in de planning om ze mee te nemen naar fruitlent, maar die doen vanwege de drukte alleen nog eventueel tuinbezichtigingen op zaterdag. Jammer wel, want een van de Fransen is de baas van de vereniging tot het bevorderen van de diversiteit in de groente en fruittuin...

Daarom nu gevraagd jullie tips!

Omdat we op vrijdag naar Venlo rijden en vroeg vertrekken kunnen we die dag best een leuk tuincentrum, tuin, kwekerij oid bezoeken..het liefs een speciale, Intratuin heb je overal. We zoeken dus iets tussen Maastricht en Venlo, in Venlo of omgeving heeft de voorkeur!

Ook gaan we natuurlijk ergens eten..dus ook gezocht een leuk restaurant waarvan jullie kunnen zeggen dat het uniek is ..een gekke Japanner, een culinaire Zweed of een restaurant met een langzaam draaiende zaal ( hebben we hier in t Gooi..als je het niet weet ga je aan jezelf twijfelen..).

Zeer bedankt voor het meedenken.

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan jullie liefst wat kopen of echt iets bekijken ?

De batterijen in Ochten heeft naast verkoop gedeelte ook fruitpark.

Is Aalsmeer te ver uit de route, bloemenveiling is altijd leuk voor buitenlandse mensen en ook een aantal zeer leuke kleine speciale kwekerijen daar, maar wel verkoop gericht.

Players only love you when they're playing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank Geedee en Hans voor jullie meedenken.De batterijen in Ochten leek me wel leuk, totdat ik keek hoever het rijden is vanaf het huisjespark..nog meer dan een uur. We hebben die dag dan al 3,5 uur erop zitten en moeten dan ook nog terugkeren naar Venlo.

Wat me het leukst lijkt is een kweker die ook groentes heeft..misschien vergeten groenten, een mooie -misschien- Biologische kweker met verkoop van plantjes en groentes aan huis b.v. waar we over de groenten-akker mogen lopen ( zoals in land en Boschzigt in `s-Graveland..geweldige plek) eventueel ook nog planten kunnen kopen. Mooie tuinen gaan we natuurlijk al het hele weekend bekijken op de Floriade.

Op jouw lijst veel mooie kwekers Geedee, maar sporadisch met groentes..en ik zou het ook graag "uit de eerste hand horen"..ik vraag en zoek dus nog even verder.

Voor onze Belgische vrienden..het kan ook rond Luik zijn bv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon in de buurt van de Floriade. Ik zal eens wat dingen op een rijtje zetten wat wellicht leuk is om te doen. Ik doe alleen dingen die te maken hebben met tuinieren/planten/hobby e.d. én waarvan ik weet dat je daar als 'toerist' iets kunt doen. Verder weet ik niet wat voor interesses hebben, want dan zou ik meer kunnen aangeven. In welk vakantiepark verblijven jullie?

http://www.komindekas.nl/ (is nu nog weinig informatie over beschikbaar zie ik, en daarbij is dit het eerste weekend van april)

http://www.aardbeienland.nl/ (aardbeien)

http://www.hayberries.nl/ (blauwe bessen)

http://www.depaddestoelerij.com/ (champignons en paddestoelen)

http://www.deroodevennen.nl/ (landgoed en theetuin)

http://www.kookkelder-meerlo.nl/ (kookkelder)

http://www.rakuvaria.com/ (potten bakken)

http://www.rosariumlottum.com/site.php (rozentuin)

PS ben zelf ook van plan om naar de Floriade te gaan. Even kijken of ik ergens kaartjes met korting kan krijgen omdat ik inwoner ben van de gemeente, en zelf bij de gemeente werk. Lijkt me iig heel interessant om de Floriade te bezoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hebben we eens een lezing van gehad bij de dahlia vereniging....heb ik toen die vergeten groentes zaad gekocht naderhand. Ik weet alleen niet of ze al open zijn in mei.....normaal is daar alles op afspraak dus zeker te proberen en er een belletje tegen aan te gooien...is leuk daar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yo, perfect uitje op de perfecte plek Tim...

( die Fransen moet je nl een beetje imponeren..van origine arrogant, en denken alles beter te weten..dus je moet wel met IETS komen..en verder zijn het Lorrainers..die staan erom bekend dat ze de fijnste smaakpapillen hebben van onze streken)

Nu maar hopen dat ze al open zijn ik ga ze mailen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jakkes te vroeg gejuigd..ze zijn pas vanaf juli open..

Bij de andere links zitten ook hele leuke..ik heb wel zin om daar eens op vakantie te gaan..Die aardbeien, en dat met de kindertjes..doet me helemaal denken aan de boeken van Elsa Beskow: elsabeskow439701328814270.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jakkes te vroeg gejuigd..ze zijn pas vanaf juli open..

Ik zou ze toch even bellen...(of krijg je een bandje?)

en zeggen dat je met 10 man komt helemaal vanuit het buitenland om naar de vermaarde vergeten groenten te komen kijken...wie weet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me meer af of het de moeite waard is om te gaan kijken, al was je welkom, half april staat de tuin bij lange na nog niet in volle glorie! Ik zat er wel zelf aan te denken om naar de entdag te gaan, Kop thee met gebak, leren hoe je moet enten (via internet kom je een heel 'ent', maar om het een keer te zien en te doen in het echt kan geen kwaad denk ik) en je mag je boompje mee naar huis nemen voor nog geen tientje!!

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee niet echt tips,wel voor hier in de omgeving, ik woon weliswaar in Limbabwe maar echt in de kop, wij zijn meer gericht op Nijmegen/Gelderland, Venlo is toch wel een stukje rijden vanaf ons. Ik ben wel al eens in Aardbeienland geweest, best ok (vooral met kinderen) maar ook dat zal in April nog niet alles zijn! Ik denk dat eigenlijk het meeste op moestuingebied nog niet op volle toeren draait! Puur alleen op siertuingebied, staan de kasteeltuinen in Arcen wel goed bekent.

Even a broken clock is right twice a day

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben 2 jaar geleden in Arcen geweest....Ik vond het behoorlijk verwaarloosd...allemaal naambordjes die onleesbaar waren....perken vol met onkruid ertussen ....ik vond het een verloren dagje uit en de toegangsprijs absoluut niet waard....ze hadden er smiddags nog een roofvogelshow ...met uilen....zijn nachtdieren ....ik vond het te zielig voor woorden en ben niet eens gebleven om te kijken hoe ze die mooie dieren hadden "afgericht".

Link naar reactie
Delen op andere sites

April, ja dat is jammer hè. Nu op de Floriade zullen we meer dan genoeg tuin zien per slot van rekening..ik neem aan dat ze daar er wel voor gezorgd hebben dat er wat te zien is.

Wat de Fransen leuk zullen vinden is om langs een goed geoutilleerde kweker te gaan denk ik..de prijzen van planten zijn in Fr altijd twee keer zo duur als in Nl.

Dus een kwaliteits-kwekerij waar ze eventueel zowel sierplanten als groenteplanten verkopen zou wel leuk zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de vergeten groentehof in Beesel al gebeld?

ik vind het een keifijne en mooie plek.

Ook al is er weinig te zien nu, ik weet zeker dat het ontzettend inspirerend kan zijn dankzij een leuke gids! Gewoon bellen!

Schuin tegenover de Groentehof zit een boerderijlunchroom ( of hoe zeg je dat?)

Daar heb ik 2 zomers geleden echt de lekkerste vlaai ( en ik houd geeneens van vlaai) gegeten! versgebakken!

Floriade Venlo - Beesel is 20 min rijden! perfect!

Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...