Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Tomatenplantjes staan al zeker 3 weken stil

Recommended Posts

Ik heb een week of 3 mn tomatenplantjes in grotere potjes (tray van perkplantjes gezet) en sindsdien staan ze stil in de groei.....ze staan er prima bij, maar groeien? Volgens mij zijn er in totaal 2 blaadjes en misschien 1cm aan hoogte bijgekomen verspreid over 7 plantjes.

Ze staan de gehele dag in een koude kas op circa 1m boven de grond, en de rest groeit prima, op de paprika na, die staat ook stil.

Staan ze mogelijk stil doordat het 's nachts toch nog te koud is? Ik heb helaas geen geschikte vensterbank in huis (te warm of te weinig zon).

Ik hoop dat deze duidelijk genoeg is. Ze lijken t prima naar hun zin te hebben, er verwelkt in ieder geval niets en die linksonder is dus wel ietsje gegroeid als enige, maar er gebeurd gewoon al weken helemaal niets. De 2 plantjes die nog in de oorspronkelijke bak staan maar destijds, echt nog te klein waren om te verpotten, staan al die op dezelfde plank en hebben deze 6 plantjes ondertussen ingehaald.

Ik dacht eerst bijkomen vd shock, maar 3 weken?

IMG_20220517_170356.jpg

Ja dat lijkt me het probleem wat @rorror aanhaalt, geen voeding, heb je toevallig wat potgrond en iets grotere potjes ? Verpotten en dan zijn ze binnen de week vertrokken (dat is de beste manier, je maakt dan ook meer wortels aan), deze lijken klein en zijn half gevuld ?. Als je evenwel toch verkiest om bij te mesten, hou het op halve aanbevolen hoeveelheid, bij teveel ineens krijg je weer andere effecten.

Edited by redzebra
  • Like 1