Vlavlip Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Ik heb een week of 3 mn tomatenplantjes in grotere potjes (tray van perkplantjes gezet) en sindsdien staan ze stil in de groei.....ze staan er prima bij, maar groeien? Volgens mij zijn er in totaal 2 blaadjes en misschien 1cm aan hoogte bijgekomen verspreid over 7 plantjes. Ze staan de gehele dag in een koude kas op circa 1m boven de grond, en de rest groeit prima, op de paprika na, die staat ook stil. Staan ze mogelijk stil doordat het 's nachts toch nog te koud is? Ik heb helaas geen geschikte vensterbank in huis (te warm of te weinig zon). Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Heb je een foto ? Dat zegt soms meer als woorden. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlavlip Posted May 17, 2022 Author Share Posted May 17, 2022 Ik hoop dat deze duidelijk genoeg is. Ze lijken t prima naar hun zin te hebben, er verwelkt in ieder geval niets en die linksonder is dus wel ietsje gegroeid als enige, maar er gebeurd gewoon al weken helemaal niets. De 2 plantjes die nog in de oorspronkelijke bak staan maar destijds, echt nog te klein waren om te verpotten, staan al die op dezelfde plank en hebben deze 6 plantjes ondertussen ingehaald. Ik dacht eerst bijkomen vd shock, maar 3 weken? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rorror Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 Ziet er uit als cocosvezel. Daar zitten geen voedingstoffen in, dus nu één keer vloeibaar bijmesten, en ze zullen gaan groeien. Of overpotten in potgrond. 1 Quote Gebreksverschijnselen in paprika of pepers 18 gewassen gebreksverschijnselen (english only) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Vlavlip Posted May 17, 2022 Author Share Posted May 17, 2022 Het is een mix van kokosvezel en moestuingrond. Maar misschien toch iets te veel kokosvezel dus ik zal er een paar bijvoeren, kijken of het helpt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
redzebra Posted May 17, 2022 Share Posted May 17, 2022 (edited) Ja dat lijkt me het probleem wat @rorror aanhaalt, geen voeding, heb je toevallig wat potgrond en iets grotere potjes ? Verpotten en dan zijn ze binnen de week vertrokken (dat is de beste manier, je maakt dan ook meer wortels aan), deze lijken klein en zijn half gevuld ?. Als je evenwel toch verkiest om bij te mesten, hou het op halve aanbevolen hoeveelheid, bij teveel ineens krijg je weer andere effecten. Edited May 17, 2022 by redzebra 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts