Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Beste, een week of drie terug bonen gezaaid.. er komen er slechts 3 of 4 normaal.op, de rest niet of een klein miezerig plantje. 

Wat is er verkeerd gegaan? Ik hoor graag de adviezen van een expert:)

IMG-20220522-WA0025.jpeg

aangepast door NicoTuinmanZH
Foto toegevoegd
Geplaatst:

Ik heb in het verleden ook altijd problemen gehad met het kiemen van bonen. Tegenwoordig week ik ze een nachtje voor en vervolgens laat ik ze binnen in huis kiemen in vermiculite. Dat werkt voor mij heel goed. Duurt ongeveer een week. 

Geplaatst:

Hier ongeveer dezelfde ervaring. Zelfs voorzaaien gaat moeizaam. Het is zowel zelf verzameld zaad, als gekocht zaad.

Normaliter springen ze binnen een paar dagen de grond uit, nu heel langzaam en weinig.

Dus ik zaai gewoon iedere week een portie voor, en hoop dat er genoeg opkomt voor een behoorlijke oogst.

Geplaatst: (aangepast)

Een paar dagen is toch wel veel veel gezegd 😁, vorige week zondag voorgezaaid en komen nu uit.  Het is wel zo dat ik ook altijd voorzaai, kans op succes is gewoon hoger zo. Gewoon omdat je buiten de weersomstandigheden niet onder controle hebt, te vochtig is rotten , soldaatjes (bonenvlieg, waar je misschien last van had)  etc. Het voorweken versnelt maar gebruik ik zelf niet.

aangepast door redzebra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...