wilma Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Voor t komende jaar is dit de planning.In groentenbed 4 komt ;spekbonen neckarkoniginkropslalage slaboon Sonate2 tomaten planten in bed 3;witlofgroenlofrode sla, bruine sla, krulslabieslookandyviegoudsbloemveld slanieuw zeelandse spinazie in bed 2;preiwortelenstengel uiparijse worteltjespaprikapommodori tomaattros tomaat in bed 1;rode kool spitskoolrasijsknolvenkelkoolrabikrotenspruit------------in vak 5 de augurk en komkommers in de hoogte groeiendde aarbeiveldjes gezet aug 2011de koude bakken moet ik nog uitzoeken maar denk aan meloenWel.. dit is mijn plan maar schrik niet het moet nog in daden omgezet worden want zoooooooooooooligt het er nog bij. nog veel te doen dus.groetjes Wilma Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Mooi plan!leuke plek voor je tuin ook Wilma.Het gaat vast allemaal lukken, je hebt voorlopig nog de tijd. Doe je de tuin alleen, of heb je hulp met de zwaardere werkzaamheden? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Nog een hoop werk! Maar je plan ziet er hartstikke goed uit! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 Ja appelvrouw, ik doe ook al het zware werk, maar ,,vindt altijd wel een manier om enigzinds gebruik te kunnen maken van hulpmiddelen. Zo schuifel ik vaak met een rollator behangen met emmers onkruid naar de kompost bak.dan gaat het makkelijker met de armspieren , Ik heb wel een goede kruiwagen maar doe die altijd veel te vol.Mijn zoon is bezig een grelinette voor mij te maken, daar verwacht ik ook gemak van.Mijn ega is geen tuinman. Gazon maaien doet hij wel ( kan niks mee mis gaan he ) ha ha haEn fruit plukken kan hij als de beste,verder helpt hij naar vermogen. groetjes Wilma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dennis29 Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Mooi plan! Veel werk inderdaad, maar is goed voor de gezondheid Link to comment Share on other sites More sharing options...
wesleyb Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Leuke planning, ben benieuwd wat je er van gaat maken Gr.Wesley Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Zo schuifel ik vaak met een rollator behangen met emmers onkruid naar de kompost bak.dan gaat het makkelijker met de armspieren groetjes WilmaHa Wilma, ja misschien moet ik ook maar eens zo`n rolding aanschaffen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Persica († december 2016) Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 Ik ben er nog voor aan't sparen want ik wil der een met spoileres en Led verlichting erop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted February 12, 2012 Share Posted February 12, 2012 mooi hoor ! lekker stekkie. Je zit op klei ? Gaat echt alles op de schop ? Ik zie maar met moeite overeenkomsten met de plattegond en de indeling op de foto.... gaat dus echt alles op de schop ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma Posted February 12, 2012 Author Share Posted February 12, 2012 bit, op de foto is alleen het deel waar groenten in komen,met een stukje druif braam, te zien als je daarvandaan naar rechts kijkt zie je dat grijze ding dat is de kompost bak.de koude bak op de voorgrond die langs een pad aan de achtergevel ligt. de fruit afdeling kan ik niet tegelijkertijd fotograferen want dan zou ik op t dak van t huis moeten klimmen en dat kan ik al jaaaaaren niet meer.Maar daar is alleen onderhoud nodig en geen verandering want die bomem staan er vanaf 1973. wat in voorbije jaren op de plaats van de aardbeien stonden waren perziken, die altijd de krulziekte hadden,en een kweepeer. die hebben we maar omgezaagd want plukken was levensgevaarlijk voor mijn kleine persoontje, en de teleurstelling van krul in de perzik was ik spuug zat.Is het zo iets duidelijker Bit?Mijn bloemenafdeling ligt aan de oostkant van het huis,dat heb ik maar niet opgetekend want het gaat toch om groenten en fruit kweken.ps, t is inderdaad klei waar ik al meer dan 40 jaar in zit te wroeten. Ja een bolide is niet voor iedereen weggelegd dus flink doorsparen hoor. Groetjes Wilma Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts