Jump to content

Planten voor in de kleine ruimte ?

JimyKoning

Recommended Posts

Hallo allen, 

op mijn terras , tegen de schutting wil ik graag het liefste druiven of klimops planten. Alleen ik vraag me af of de ruimte niet al te klein is? Zie foto. Het is halfschaduw ( noord west). 
Andere suggesties voor planten ed ook welkom. 

image.jpg

Als je daar een druif of klimop of iets dergelijks wil hebben, zul je de tegels eruit moeten halen, want dat gaat niet goed in een pot.

Qua ruimte hebben beiden volgens mij niet veel nodig, ik ken mensen die letterlijk een paar klinkertjes hebben verwijderd en daar een druif hebben staan die het prima doet, maar ze willen wel de grond in.

Hoeveel uren zon krijgt dat deel vd schutting per dag? Enkel een richting zegt nooit zo veel zonder verder de bebouwing en beplanting, en dus schaduwveroorzakers, te weten.

quote @Vlavlip

"Qua ruimte hebben beiden volgens mij niet veel nodig, ik ken mensen die letterlijk een paar klinkertjes hebben verwijderd en daar een druif hebben staan die het prima doet, " 

Zoals de druif op onderstaand plaatje bijv. die op het westen geplant is maar  'om de bocht' ook nog eens op  het zuiden staat. In halfschaduw richting noord/west zou ik er niet aan beginnen. Bij mij zie je al duidelijk dat de druiven die op het zuiden groeien kwalitatief een stuk beter zijn dan de druiven op het westen . 

druif.thumb.JPG.be4da3d5c6cb2cd5fbcbd5422db12e9d.JPG

Klimop zou het op die plek prima kunnen doen @JimyKoning maar bezint eer gij begint. Klimop is een woekeraar waar je over een paar jaar best eens spijt van zou kunnen krijgen. Hij ziet kans overal te komen, het kleinste gaatje is al genoeg , hij groeit zelfs door schaduwdoek heen.

klimop2.thumb.JPG.de608188a6a9c91ff27c7bef805aa057.JPG

klimop1.thumb.JPG.0989359ad4a7313b9e06daa5105dda52.JPG

Edited by Frans
  • Like 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --