geedee Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Helly....weet ik ook weer wat ik op dat kaartje moet schrijven Ik vond m niet een uitgesproken eigen smaak hebben(zoals rucola of ijsbergsla)....wel iets steviger van blad als gewone sla...verder heeft ie wel leuke blaadjes....je broodje ziet er meteen gezelliger uit.....maar proeft dus als......sla enne....pluksla ....wil dat zeggen dat ik niet de hele plant had moeten oogsten dus?? Quote
helena Geplaatst: 30 mei 2012 Geplaatst: 30 mei 2012 Ha, heb dezelfde staan, ook uit de doos. Reuze kroppen inmiddels, das toch geen snijsla? Die snijdt ik af boven het hart, dat zijn meer losse bladeren. Zal morgen foto proberen te maken Quote
appelvrouw Geplaatst: 31 mei 2012 Geplaatst: 31 mei 2012 Ik heb hem ook (Lettuce Catalogna) en vind hem heerlijk! Ik heb hem speciaal zaad laten schieten. Lekker knapperig en mooi, blijft ook lang mooi in de tuin. En zeker lekkerder dan ijsberg.Vind ik Edit ik heb hem ook in de doos gedaan..als sla variëteit Bianchi Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Helly Geplaatst: 31 mei 2012 Auteur Geplaatst: 31 mei 2012 Gee, je kunt het ofwel als kropsla gebruiken, maar ook als pluksla. Ik denk dat je meer sla ervan kunt oogsten als je steeds de buitenste bladeren oogst. Dan kunnen die binnenste kleine blaadjes weer doorgroeien tot grote. Het is maar net hoeveel als je nodig hebt. Quote Good things come in small packages
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 Uit de doos heb ik runner bean Lady DI..graag meer info..het zijn behoorlijk grote bruin/zwarte bonen. Zijn dit droogbonen? Of pronkers oid? Gaan ze tegen een stok?Ik heb ook Mechelse trots..die ga ik eerst wel even koekelen. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
helena Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 Mechelse trosjes, bedoel je? Die komen van hier, heerlijke stok - sperciebonen Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 O trosjes..en ik maar Melchelse trotse lezen..Ok..stok dus..fijn, ik heb nog stokplek! Bedankt.Heb ik de vesperal dan ook van jou? Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
helena Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 Nee, de vesperal heb ik ook een paar van anonieme donor, dat zijn ook stokbonen hé. Quote
appelvrouw Geplaatst: 3 juni 2012 Geplaatst: 3 juni 2012 Ja, stokslaboon vesperal staat er op de verpakking. Ik heb het misschien van Margreet. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
helena Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 (aangepast) Uit de carrousel: red cherry en hot apple peper. Op de foto zie je 1 rode en verder gele vruchten. De rode is lang geleden geoogst, de gele gaan echt niet rood worden. Het lijkt of aan deze plant, én een red cherry én een hot apple groeien. Kan dat? verkeerde vraag; dat het kan, dat zie ik. de vraag moet zijn; hóe kan dat? 18 september 2012 aangepast door Gast Quote
appelvrouw Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 Nee, het is echt een hot apple..kan heel lang duren, en soms haal je de gele vrucht er maar af en kleurt hij binnen enkele dagen rood in huis..kan dus een kwestie van warmte zijn. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
helena Geplaatst: 18 september 2012 Geplaatst: 18 september 2012 oh , maar goed dat jij er bent, Jet. Dacht dat apple geel zou zijn. Heb er wel 1 sinds een week binnen liggen, die geeft nog geen spoor van kleur. zal geduldig zijn. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.