Geplaatst: Zaterdag om 23:573 d 1 uur geleden, Bernaar zei:Heb je de broedbolletjes + wortel van de 1ste in een emmer met droge potgrond of zand gezed ivm volgend jaar?Nee, nog niet. Vandaag niet aan toegekomen en moet ook nog ff goed uitzoeken hoe het moet. De meningen verschillen nogal op de diverse internet sites Ik heb in elk geval begrepen dat ik ze nu al van elkaar los moet halen, en dan los van elkaar bewaren in zand (?). * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Geplaatst: Zondag om 01:243 d Geen idee hoe jouw Yaconwortel er uit ziet,maar in mijn geval zaten de broedbolletjes vorig jaar nog voor meer dan 60% vast aan de wortel.Dus ik kon ze er niet 'afprutsen' op een deftige manier zonder die broedbolletjes enorm te beschadigen.Ik heb gewoon die wortel verticaal in 3 stukken gesneden met de bolletjes er aan.2 stukken hebben vorige winter overleeft,waarvan ik volgende week ga oogsten en bekijken hoe de broedbolletjer er dit jaar uit zien om mijn strategie eventueel aan te passen......😉
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.