Jump to content

Recommended Posts

Posted

Hoi Mensen, 

ik ben HerbalX, ik ben nieuw hier en wil me even voorstellen. 

Al enkele jaren ben ik actief in de moestuin met vooral de focus op fruit maar de laatste paar jaar zijn daar ook wat groenten bijgekomen met een voorliefde voor pepers en paprika's.

Om het seizoen wat op te rekken heb ik afgelopen in half april een kasje geplaatst en omdat jullie gek zijn op foto's heb ik een drietal plaatjes bijgevoegd. Plaatje zijn gemaakt op 8 Juni j.l. in de kas staan een aantal paprika soorten,  peper soorten, tomaten, komkommers, uien, pastinaak, galia en suikermeloen. 

photo_2022-07-06_16-46-46.jpg

photo_2022-07-06_16-46-51.jpg

photo_2022-07-06_16-47-28.jpg

• Like 1
Posted

Welkom.... Kasje??? lijkt ( in ieder geval voor mij) toch een behoorlijke kas.
Ziet er super uit... heel veel plezier ermee 👍

Posted

Welkom! Dat is een flinke kas inderdaad. Graaf je die potten in, zodat de wortels water uit de ondergrond halen? Ik ken dat niet.

Posted

@fre3ke Nee, in dit geval staat de plant gewoon in een pot i.v.m. met een experiment tussen planten in de pot met potgrond in de kas kweken en planten in de volle grond kweken. De bevindingen zullen de strategie voor volgend jaar bepalen aangezien ik dit jaar enorm laat was met het zaaien van pepers en paprika's (maart/april)

• Like 1
Posted

Ahahhaa kasje! Nou, zon kasje wil ik ook wel. Dank voor de foto’s. Zo heeft een mens nog wat te wensen

Tuinier ze en succes met je experimenten!

Groene groetjes en veel plezier

• 2 weeks later...
Posted

@Patrijs De kas was relatief laat neergezet, en  staat op de originele moestuin grond we hadden daarom niet echt een idee wat er allemaal zouden willen zetten. De groenten we hadden reeds pastinaar en uien staan voor de grond maar om doordat de ruimte nu was ingenomen door de kas hebben we er voor gekozen ze maar in de kas te plaatsen. 

Op dit moment ligt er een ontwerp klaar om twee bakken te maken in onze boomgaard waar we in de buitenlucht groenten kunnen kweken.

• Like 2