sannie Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Dit jaar ga ik voor het eerst moestuinieren. Aangestoken door een paar moeders van school. Nu heb ik een stukje volkstuin samen met een vriendin.In totaal is hij 100m2 en heeft ieder de helft.Groot zat om te beginnen dacht ik zo.In het midden hebben we een wilgen haag neer gezet en laten aan de ene kant bramen groeien en aan de andere kant framboos.Mijn kant is 4.5 bij 11 en heb er 2 elstar appelbomen geplant, de nodige knoflook staat er en 2 rabarber planten.Dit is de tekening dat ik denk het ongeveer te gaan doen.Aan de rechterkant naast de appelbomen komen 3 mm bakken voor de kids waarvan 1 alleen maar doordragende aardbeien in komen te staan. Kunnen ze lekker snoepen tijdens het harde werken Mijn lijst aan groente en vruchten:zomer en winter wortelzomer en herfst preiradijstrostomaat en balkontomaatpaprika en mini paprikawedstrijd aubergine knolselderijspinaziemini romein slalollo rossawilde rucolaandijvie nr 5snijbiet groene gewone enlucullus geelmais tasty sweetcourgette black beautypompoen jack o'lanternramenas rexaugurk stimorakomkommer hoffmanns gigantalage slaboonwitlof mechelse middelvroegboeren kool reflex f1 Als ik dit opschrijf hoop ik dat het gaat passen Ik heb ook aardappelen in de planning, maar die kan ik ook thuis in potten doen. Gister bij de Dekatuin pootui gescoord, rode en sjalot en ook 2 soorten aardbei, Maxim en White DreamVandaag het nodige gezaaid in bakken en in de koude kas gezet. vooraan links radijs (probeersel) voor rechts spinazie (2 bakken) rechts achter herfst prei en daarnaast sla, rechts achter de aardbeien en daaronder zomer prei, zaaiui, en nog wat sla.Links paprika (zaden uit een paprika uit de winkel, geen idee of dat wat word) midden trostomaat en rechts balkon tomaat.Deze zijn gezaaid op 25 januari.
Rantje Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Ziet er leuk uit joh! Succes http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
sammetje Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Ziet er leuk uit, heb je ook al foto's van je tuintje? Ik begin dit jaar ook voor het eerst op een volkstuincomplex, heb er erg veel zin in. Tot nu toe altijd in de achtertuin bezig geweest, dus ben benieuwd hoe het op grote schaal zal gaan.Veel succes!
sannie Geplaatst: 15 februari 2012 Auteur Geplaatst: 15 februari 2012 De foto's van de tuin komen er zo snel mogelijk
geedee Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Ik had vorig jaar ook paprika's uit de winkel gezaaid(snoeppaprikaatjes)....die gingen als n trein!Ik heb er zelfs nog een plant van laten overwinteren en die begint nu alweer bloemetjes te maken
Gast joladio Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Wauw ziet er mooi uit, en gelijk al zoveel, maar ja als je de ruimte hebt waarom niet. Plantje komen al goed op zo te zien. Mijn tuintje is maar klein, heb ook best een aardig lijstje, maar of kwijt kan?? haha.
sannie Geplaatst: 15 februari 2012 Auteur Geplaatst: 15 februari 2012 Ik had vorig jaar ook paprika's uit de winkel gezaaid(snoeppaprikaatjes)....die gingen als n trein!Ik heb er zelfs nog een plant van laten overwinteren en die begint nu alweer bloemetjes te maken brengt weer hoop, heb van iemand anders ook snoeppaprikaatjes zaadjes gekregen en vandaag op de deno methode "gezaaid".Had via diana geleerd dat je de zaden in water moet leggen om te kijken of ze kiem krachtig zijn en er zonken er maar 3.Als test 3 gezonken zaden en 3 niet gezonken zaden "gezaaid" We wachten rustig af
Helly Geplaatst: 15 februari 2012 Geplaatst: 15 februari 2012 Die 'koude kas', heb je die zelf gemaakt? Lijkt op een bak met electrabuizen en plastic eroverheen. En werkt die goed als het koud is? Good things come in small packages
sannie Geplaatst: 16 februari 2012 Auteur Geplaatst: 16 februari 2012 Is idd een home made.gister heb ik hem voor het eerst gebruikt en heb een thermometer erin zitten.Hij stond er al voordat het ging vriezen en ja het vroor ook in de kas, maar zodra het zonnetje erop kwam ging de thermometer naar de 25 graden Dus het is niet voor het overwinteren, maar misschien wel met een vlies erover of bubbeltjes plastic of dikker plastic, want het is nu dunWat ik wel gelezen heb is als het gaat vriezen om een kas in een kas te maken.Of even plantjes naar binnen Als het moestuinieren echt een verslaving wordt, dan wil ik wel een glazen muurkastje of een echte glazen kas..... Maar dit jaar wordt het allemaal zelf maken, op de tuin wil ik een kleine tunnel kas maken voor de tomaat paprika, komkommer en aubergine.Ik heb gelukkig een heeeel handige papa
Helly Geplaatst: 16 februari 2012 Geplaatst: 16 februari 2012 Kijk s aan, net zo'n handige pa als ik dus. Zijn we mee gezegend op de tuin Handig dat t daar met de zon erop 25 graden kan worden. Dat broeit lekker voor de zaden die dat nodig hebben. Good things come in small packages
sannie Geplaatst: 19 februari 2012 Auteur Geplaatst: 19 februari 2012 Vandaag weer voor het eerst na de vorst op de tuin geweest om mest te verwerken.Wat een klus, maar het zonnetje liet zich vaak zien.Grond was erg nat dus ook zwaar, maar wat hebben we er zin in Van de week ga ik verder, ben nu halverwege.Hier wat foto's:Dit is mijn domeintjeTot het hekje is van mij en daarachter van mijn vriendin en aan de voorkant mijn 2 appelboompjes"Grote" hulp van 1 van mijn kidsEerste geul gegravenDe knoflook staat er nog best bijkids lekker wat anders aan het doen Zo, van de week gaan we weer verder!
Menph Geplaatst: 19 februari 2012 Geplaatst: 19 februari 2012 Knoflook staat er inderdaad goed bij. Ik zie niet direct vorstschade.
sannie Geplaatst: 19 februari 2012 Auteur Geplaatst: 19 februari 2012 als je goed kijkt hebben de achterste iets vorst schade, maar die van mijn vriendin stonden er zelfs nog iets beter bij!
sannie Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Geplaatst: 20 februari 2012 De wedstrijd aubergines zijn gekiemdEn nog een mooie lichtbak gescoord op het werk die heeft 3 jaar op zolder gestaan en nu hopen dat de plantjes het ook leuk vinden:thumbup:
jeanne-heijmans Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Zo dat is niet verkeerd zeg!!
sannie Geplaatst: 20 februari 2012 Auteur Geplaatst: 20 februari 2012 Ben er erg blij mee Het was een klus om mee te nemen op het fietsje. Hij is 1 meter breed! En nu hopen dat de plantjes het ook leuk vinden en lekker gaan groeien
Rantje Geplaatst: 20 februari 2012 Geplaatst: 20 februari 2012 Gaaf joh! Maarre, ik zou echt evendie tekst veranderen hoor, 't is ook zo lullig voor dat plantje http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
sannie Geplaatst: 21 februari 2012 Auteur Geplaatst: 21 februari 2012 als ik dat doe tast ik zijn ego aan
Helly Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 Mooie lichtbak gescoord op je werk Daar kan genoeg in staan. Good things come in small packages
Rantje Geplaatst: 21 februari 2012 Geplaatst: 21 februari 2012 http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl
sannie Geplaatst: 23 februari 2012 Auteur Geplaatst: 23 februari 2012 Gister de rest van de tuin gespit en nu krom lopen hopenlijk van het weekend beter, want zit te popelen om hem te gaan indelen. Vandaag wezen shoppen bij de lidl een tunnelkas en kweekbakjes meegenomen.Ook langs welkoop om een koude bak te halen, wat is dat waardeloos. Morgen maar terug brengen en dan maar zelf iets fabriceren.Een vlaagje wind en de kap vloog weer open, zat erg gammel in elkaar. Ik had van de week ook nog pinda's geplant, ben wel benieuwd of dat iets gaat worden. Toch ietsje minder gaan lezen, kom steeds van die leuke ideeen tegen Vanavond nog even de tomaten stekjes, wedstrijd aubergine verplant.Morgen kijken wat we nog meer kunnen zaaien
Eefje78 Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Leuk stukje grond! Ben benieuwd hoe het gaat dit jaar!
Helly Geplaatst: 23 februari 2012 Geplaatst: 23 februari 2012 Niet te lang bezig blijven met een zere rug. Je moet het wel de rust gunnen die het nodig heeft om zich te herstellen. Rugpijn is niet fijn Good things come in small packages
sannie Geplaatst: 24 februari 2012 Auteur Geplaatst: 24 februari 2012 Het zware werk is nu gelukkig wel klaar net lekker ingesmeerd met tijgerbalsem hmmm..... En een dagje rustig aandoen is ook geen straf Kijken wat we gaan zaaien vandaag. Ik ben ook benieuwd Eefje
sannie Geplaatst: 24 februari 2012 Auteur Geplaatst: 24 februari 2012 Vandaag de reuzen violen gezaaid en knolselderij, mini romeinse sla, wilde rucola, andijvie nr5 en lollo rosso
Aanbevolen berichten