Iha Posted August 20, 2022 Posted August 20, 2022 Ik had een aantal kleine courgettes die er nu zo uitzien. Gelig en het lijkt alsof ze opgegeten zijn. Iemand een idee wat dit is? Ik zie geen slakken en we hebben grove schors onder de plant liggen. Nog geen 1 courgette kunnen oogsten: Quote
Patrijs Posted August 20, 2022 Posted August 20, 2022 Welkom. Leuk een raadsel. Is er nog een klein prijsje aan verbonden? Je geeft erg weinig tips maar misschien komen die later? Er zijn er veel die courgette eten, maar mijn gok is de volgende. Met een detailfoto van de bijtsporen wordt het voor ons ietsje makkelijker raden. Al kan het natuurlijk ook kabouter met hazentanden zijn. Een troost, aan de losse courgettes is niets verloren, dat waren toch onbevruchte exemplaren. Quote De moestuin van Patrijs
mdubbelm Posted July 10, 2024 Posted July 10, 2024 Ik vond dit jaar ook al raar dat ik nog geen courgettes heb kunnen oogsten. Vandaag trof ik ook vraatsporen aan en twijfelde tussen slak of woelmuis. Maar linksom of rechtsom dus nog niks kunnen oogsten Quote
G. B. Posted September 21, 2024 Posted September 21, 2024 @mdubbelm, herkenbaar probleem, hier precies 1 courgette kunnen oogsten. Op mysterieuze wijze waren steeds de bloemen van de plant af voordat ze bevrucht konden worden. Geen idee wie hier de boosdoener van geweest is, maar wel jammer. Gelukkig hebben we lieve moestuinierders op dit complex en doen we actief aan ruilhandel 😅 Zodoende toch courgettes kunnen eten deze zomer. Volgend jaar nieuwe poging. Hopelijk is het dan ook wat warmer, want had ook het idee dat de temperatuur ook niet echt mee hielp (lang koud en nat) 1 Quote
Arja Posted September 21, 2024 Posted September 21, 2024 Slakken zijn ook gek op de bloemen. Deze foto nam ik ooit in mijn stadstuintje, waar ik soms wat probeerde te kweken. 5 Quote
Recommended Posts