Jorieke123 Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Ik las een collum van iemand (volgens mij in Levende have) die haar ganzen in de boomgaard houdt. Ze zet een emmer water bij de voet van een boom, en dus zitten de ganzen daar ook bijna de hele dag. Die emmer leegt ze elke dag bij die boom, en zet hem dan aan de andere kant van de boom.Zodat de boom niet maar aan 1 kant wordt bemest . De emmer (en dus de ganzen) wisselt vaak van boom, dus overbemest worden ze waarschijnlijk niet. Ook eten de ganzen alleen maar gras en groenvoer, dus zit er niets raars in hun poep. Zijn er hier kenners die dit ook een fantastisch idee vinden? Het lijkt mij een handige oplossing voor al die ganzenpoep die steeds in de buurt van de drinkbak ligt. En de grond is al niet al te rijk hier.. Quote Veldvee-facebook Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jorg Posted January 7, 2011 Share Posted January 7, 2011 Zo kan je ook met plaagdieren (de ganzen) omgaan Geen idee of de mest echt nuttig is voor de bomen, maar het idee is mooi. Ik ben benieuwd of iemand wat meer kan vertellen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank Houweling Posted January 8, 2011 Share Posted January 8, 2011 Vogelmest bevat over het algemeen veel amoniak (dat kan je ook wel ruiken), ook veels te sterk. Ganzenmest is het slechtste wat je kunt gebruiken. Bij teveel ganzenmest groeit er niets meer! Quote Kijk ook eens op onze webwinkel: Fruitbomen.net, Facebook, Twitter, Instagram, Youtube Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts