Huibert Geplaatst: 30 augustus 2022 Geplaatst: 30 augustus 2022 De tomaten in mijn kas blijven maar bloemen en takken/bladeren maken. Ik heb nu alle bloemen weggeknipt zodat de plant zich kan focussen op de vrucht die nog groen is. Is dat een goede tactiek of zal ik ook het oerwoud aan bladeren die zich in de top tegen het dak van de kas vormt wegknippen? Quote
AshaiRey Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 Zijscheuten in de oksels allemaal weghalen en weg houden. Dit heet tomaten dieven trouwens. Rond deze tijd kan de top er ook uit zodat de aanwezige tomaatjes nog optijd kunnen afrijpen. Eventueel kan je de onderste bladeren tot aan de onderste tros ook weghalen om schimmel zo weinig mogelijk kans te geven. 2 Quote Groetjes,Bram
redzebra Geplaatst: 31 augustus 2022 Geplaatst: 31 augustus 2022 (aangepast) Ja vooral ook de bladeren die tegen de bovenkant aanzitten, de nachten worden nu wat kouder en er gaat meer condensvorming zijn. bladeren in de top tegen het raam of folie aan gaan nu veel vochtiger blijven, het is wat @AshaiRey aanhaalt zolang mogelijk schimmels weghouden in het najaar. 31 augustus 2022 aangepast door redzebra Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.