Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Recept ketchup gevraagd


Mellie

Aanbevolen berichten

De titel zegt het al! Kan hier niks vinden, maar er zijn genoeg zelf ketchupmakers volgens mij.

Op internet is uiteraard genoeg te vinden, maar ik wil een recept wat ook daadwerkelijk door iemand is gemaakt en die er tevreden mee is.

 

Suggesties? Alvast dank

Groene groet en kook ze!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet echt... hier is wel een oud topic: 

 

Ik heb vorig jaar weer wat geprobeerd, 1 maal volgens een recept van Jamie Oliver (uit zijn boek over de tuin) en 1 maal eentje van Cornersmith (een boek over niets verspillen, geleend van Anna3).  Het bleef allebei vrij dun. En in die van Cornersmith ging echt veel teveel kruidnagel. 

 

https://www.jamieoliver.com/recipes/vegetables-recipes/homemade-tomato-ketchup/ 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon doen! Doe ik ook altijd met vakanties

Ik heb nu ketchup gemaakt en het beloofd heel lekker geworden.

Ruim 3 kg tomaat, paar uien en knoflook in de oven gedaan met tijm. Ow ja en 1 hete peper. Toen na 25 min op 190 gr wat me te lang duurde, nog kwartier op 215.
Dat in een pan. Blender erop. Beetje zout, eetlepel suiker, scheutje balsamico en een geheim ingrediënt-pompompoommm!- en laten indikken. Het smaakt de kinderen en mij in elk geval heel goed!

Ik zit nu alleen te bedenken hoe ik dit moet opslaan… ik heb geen flesjes meer. Altijd fijn. Dus dan maar in potten. Heel onhandig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later ...
Op 6-9-2022 om 17:56, mdubbelm zei:

Heb wel een recept voor courgetteketchup , dat was ook lekker. En fijn om er juist overschotten mee weg te werken. Moet het als ik thuis ben nog even opzoeken. 
 

 

Heb je dit recept nog geplaats, @mdubbelm, of kijk ik er overheen? Ben er wel nieuwsgierig naar.

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later ...
  • 2 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...