Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• 5 weeks later...
Geplaatst:

weet iemand nog waar je zo,n kaasje kan kopen

20 euro is een mooie prijs.

is die nog bij de gamma verkrijgbaar denk je.

bij goedkoop.nl zoals hierboven staat niet meer op voorraad en 6 euro verzendkosten bovenop de 20 euro

hoor wel als iemand een adresje weet.

kom maar op met de zon en warmte lekker met kids de moestuin in.!!!!

Geplaatst:

Ik heb het kleine Lidl kasje inmiddels een week staan. Gekregen. Had zelf niet echt de durf zo'n ding ( hij is wel erg lelijk ) aan te schaffen. Maar hij voldoet wonderwel eigenlijk prima. Heb er 12 tomaten, 14 pepers/paprika's en 2 aubergine's in staan. Met volle zon ( gisteren hier ) wordt het ding binnen wel erg warm. Ventilatie vind ik matig. Vooral omdat de voordeur open, ook gelijk veel wind pakt. Maar de tomaten en die dingen lijken het een prima kasje te vinden.

We hebben hem wel extra geschoord ( zeg je dat zo ? ) Schoren aangebracht dus. Neemt wel extra ruimte bij mij, maar ik kan dat nu op de nwe tuin wel hebben.

De ijzeren plankjes zijn wel wat gammel, maar ze dragen 5 al best grote planten; voorlopig de tomaten, die nog niet de 50 cm bereikt hebben.

Ik laat hem dit hele seizoen staan , met straks de tomaten op de grond, aan elke kant 4. In oktober bouw ik hem weer af

Bij mijn doos zat overigens geen handleiding, wat wel buiten op de doos stond, dat die ingesloten zou zijn. Mja. helemaal beschuffeld zijn we hier niet, dus dat lukte wel. Ik heb trouwens wel 3 stangen over ! hahah

Ben er erg blij mee. Nah ja.. en sowieso... een gegeven paard ...

Geplaatst:

Mijn gekregen 'Lidl'- kasje voldoet prima tot nu toe. Wordt wel erg warm ( kleine inhoud ) bij zonnig weer. Ik ben er gelukkig veel....

Geplaatst:

heb net ook zo'n kas gekocht, maar dan 1.2 bij 2.5. het seizoen zal uitwijzen of het werkt, dus niet TE broeierig en de "deur" zal vaak open moeten staan. mijn tomaatjes, paprika en aubergine hebben ieder geval een dak boven hun hoofd

Geplaatst:

dscn450039581337457403.JPG

Dit is m. Net voor sluiten vanavond. Heb nog geen huisje op de tuin , dus er gaan wat dingen in het kasje als hij dichtgaat. Er staan 10 tomaten in en 10 paprika's / pepers.

Staat nu overdag open trouwens, alleen bij volle wind op de deur niet.

Geplaatst:

Bit, wat heb je voor meter in je kasje hangen?

Je heb nog aardig wat vrije ruimte over zo te zien, bij mij breek je de nek over van alles. Wil er veullllllll te veullllllll in zetten.

4 grote tomaten aan de ene kant met er achter nog potten op de rekjes, andere kant de paprika planten op de rekjes en meloen/tomaat er voor. kan nog net mijn voeten kwijt om water te geven.Maar ja , ik heb er plezier in en daar gaat het toch om.

Geplaatst:

10 tomaten en 10 paprika's / pepers en 1 aubergine. Zat. Vol . Klaar. Alles bloeit en de 1e vruchten komen al. Ik ben er maar groots mee. Een kinderhand.....

Dat metertje, daar heb ik ruzie mee. Dat ding zou minimum en maximum temp. aan moeten geven. Het ding gaat overal heen , maar normaal de temperatuur aangeven vertikt ie. Ik snap dat ding dus gewoon niet. Er hangt links ook nog een gewone thermometer. gelukkig

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Gisteren en vandaag , maar vooral gisteren namiddag, stond er bij ons echt veel wind. Echt veel doorstaande, niet vlagerige, maar doorstaande harde wind. Net geen storm. Maar fors.

Vanuit mijn werk rij ik zowat langs het moestuincomplex waar ook ik zit met mijn tuin. Ik kan het net niet zien.

Ik durfde er niet heen te rijden en dacht: ik zie het mogen wel. Als mijn Lidl kasje plat ligt ( waar ik eigenlijk vanuit ging ), dan helpt geen lieve moeder meer. Laaaat maar; balen etc.

Vanmorgen in alle vroegte naar de tuin. Het waaide ( en nog steeds ) nog behoorlijk, ook vannacht trouwens. Ik heb er zelfs slecht van geslapen.

En wat schetst mij verbazing.... jawel: hij staat nog, niets gebeurd. Geen peper van het wankele plankje gekukeld !

Nou ? Klasse hoor, voor dit goedkope kasje ( wel met extra lijnen geschoord, vanaf dag 1 ) En ons tuinen-complex ligt echt ontzettend open, vlakbij de ivier ook nog eens. Super.

IK BLIJ !! ( wel bijna al mijn Delphiniums plat natuurlijk, maar alá )

Geplaatst:

hier wel hoor.

van een mede tuinder die hem bij de lidl had lag s'middags plat en ik had hem bij koopgoedkoop en was ook (bijna ) plat. (we hadden hem beide met scheerlijnen xtra verstevigd)

had hem enig sinds nog kunnen redden door gister avond het zeil eraf te halen.

er waren wel verbindingsstukken stuk

gister een mail verzonden en ze sturen kosteloos onderdelen die stuk zijn nieuw naar me toe

bij deze voor koopgoedkoop.nl!!!

ga hem wel xtra verstevigen met houten palen, want zoiets gebeurt (hopelijk) geen 2e keer

Geplaatst:

2 jaar geleden is mijn kasje verwoest door een storm in mijn toch redelijk beschutte tuin, was ook niet meer te repareren, nu gebruik ik een deel van de constructie om met netten de aardbeien te beschermen

afbeelding-40862751339930244.jpg

Geplaatst:

Ow jee. Dat ziet er wel treurig uit ja. Had je m open staan of iets ?

Geplaatst:

Was hij opengescheurd ? En zo ja, op welke plek ? Dat ie dus meer wind ving ? Of is hij gewoon in elkaar gedeukt/ gezakt aan zijn scheerlijnen en al ?

• 7 maanden later ...
Geplaatst:

Ik heb ook ooit zo'n kasje gehad. Op zich wel aardig alleen het plastic vergaat het erg snel. Na het 2e jaar vielen er overal gaten in.

Heb nu zelf een grote kas 6mx3m gemaakt van gewapend plastic. Deze staat nu zo'n 4 jaar en het plastic blijft in perfecte staat.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...