Mellie Posted September 21, 2022 Posted September 21, 2022 Hallo, Ik ben -vooral voor de Turkse tuin- op zoek naar water- en suikermeloen zaden. Ik wil ze zelf ook weer in mijn eigen Hollandse tuin proberen. Dit jaar lijken er 3 suikermeloenen aan te komen. De watermeloen heeft veel blad en mannelijke bloemen. Dat gaat hem dus niet meer worden. Ik hoop meer succes te hebben in Turkije. Dus als je wat zaden kunt missen, ben ik erg blij. Ik kan je misschien blij maken met iets wat jij leuk vindt. Als je al wat langer op dit forum bent, heb je daar vast wel een idee van. Groene groetjes en dank! Quote
Arja Posted September 21, 2022 Posted September 21, 2022 Ik heb watermeloen voor je. Kreeg een zakje cadeau uit Italië, en ik zal vast niet alle zaden gebruiken. Quote
Mellie Posted September 22, 2022 Author Posted September 22, 2022 Ah super! Had je mijn adres toevallig nog? Quote
Arja Posted September 22, 2022 Posted September 22, 2022 (edited) Ja heb ik, Mellie. Leuk als we ze allebei gaan kweken, kunnen we vergelijken. Overigens verwacht ik hier geen grote successen, het is niet helemaal het juiste klimaat, zeker hier in mijn tuin zonder veel beschutting. We gaan het zien! Edited September 22, 2022 by Arja 1 Quote
Mellie Posted September 22, 2022 Author Posted September 22, 2022 @lia56 das nou jammer dat het niet vorige week mee op de post is gegaan! Dat had weer een postzegel gescheeld Quote
Mellie Posted September 23, 2022 Author Posted September 23, 2022 Aaaah kijk nou wat er in de brievenbus ligt! @jootje wat een leuke verrassing!! Moesmensen zijn toch echt de leukste mensen 7 Quote
MSDG Posted October 3, 2022 Posted October 3, 2022 Heb Vieille France voor je en Sugar Baby watermeloen. Stuur me maar een PM als je ze wilt. 😊 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Arja Posted October 4, 2022 Posted October 4, 2022 De zaden van de watermeloen 🍉 zijn onderweg, Mellie. Hier vast een foto van de verpakking, dan heb je die informatie ook. 1 Quote
Mellie Posted October 11, 2022 Author Posted October 11, 2022 @msdg ik heb je nu al 2 x een bericht gestuurd, maar dat komt weer bij mij terecht… en niet bij jou. Weird. Zou je mij misschien nog een pm kunnen sturen? Dan gaat het hopelijk beter! Quote
Peter Groen Posted December 12, 2022 Posted December 12, 2022 (edited) Hoi Mellie Ik heb verschillende soorten zaden van meloenen. Zie afbeeldingen. 1 Galia meloen 2 Mini Galia meloen 3 Orange Candy 4 Waikiki 5 Cantaloupe 6 Honing meloen Misschien zit er iets tussen waar ik jou een plezier mee kan doen? Edited December 12, 2022 by Peter Groen afbeelding verweiderd 2 Quote Veredelaar en kweker van groentezaden, advies ziektes en plagen in groentegewassen. https://www.natuurlijk-vitaverda.nl/
Mellie Posted December 12, 2022 Author Posted December 12, 2022 Wow wat een mooie foto’s. Groeiden die in de kas of buiten? Plaatjes hoor. Ik heb alleen al aardig wat zaadjes mogen ontvangen en de druk om te presteren wordt nu wel heel hoog bij me…! Dus ik ga je geweldige aanbod aan me voorbij laten gaan. Superlief van je! (Wat een zelfbeheersing zeg, ik ben er zelf behoorlijk van onder de indruk!) 1 Quote
fre3ke Posted December 13, 2022 Posted December 13, 2022 @Peter Groen, zijn dat zaden uit gekochte meloenen? Quote
Peter Groen Posted December 14, 2022 Posted December 14, 2022 Ik heb deze zaden gedeeltelijk gekocht bij van der wal zaden en 2 zijn er uit de winkel voor enkele laren geleden. En heb ze zelf gezaaid en geplant in een tunnelkas, maar ook sommige buiten. Het afgelopen jaar ging het buiten ook goed door de drogere warme zomer, zeker hier in Limburg ging het prima alleen blijven de meloenen buiten wat kleiner. In de kas worden ze bijna even groot. Quote Veredelaar en kweker van groentezaden, advies ziektes en plagen in groentegewassen. https://www.natuurlijk-vitaverda.nl/
fre3ke Posted December 14, 2022 Posted December 14, 2022 Ik had zelf ook de Orange Candy buiten groeien dit jaar, ook uit een winkelpompoen en dat ging goed. Heb van iedere plant een meloentje of soms twee geoogst. De officiële zaden zijn nergens te koop verder, daarom vroeg ik het want ik vroeg me af of je misschien andere kanalen hebt. Maar dus ook kanaal groenteboer 🙂 Quote
Recommended Posts