Persephone Posted September 23, 2022 Posted September 23, 2022 Ik heb dit jaar een kruidentuintje geplant met kruiden die ik aan mijn pony's kan geven, waaronder goudsbloemen. Aangezien een van mijn pony's de goudsbloemen niet vers wilde eten besloot ik alles maar te drogen (door ze in kleine bosjes op de kop op zolder op te hangen), misschien dat hij het dan wel wil. Maar nu zitten er witte vlekken op sommige stengels, ik vermoed dat dit meeldauw is. Weet iemand of dit schadelijk is voor paarden? En of het schadelijk is als ik de stengels met meeldauw meer dan twee weken heb laten drogen? Quote
speets Posted September 24, 2022 Posted September 24, 2022 (edited) Het maakt niet uit of het meeldauw is of niet: het is een schimmel. Ik zou mijn paard nooit beschimmeld voer geven. (Andere dieren trouwens ook niet). Schimmels maken sporen. Die blijven besmettelijk, ook na twee weken drogen. Edited September 25, 2022 by speets 2 Quote "Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.
Recommended Posts