Jump to content
Image Image Image Image Image
Image

Ik zoek: kappertjes plant (Capparis spinosa)

Recommended Posts

Ik heb nu al een paar jaar achter elkaar geprobeerd om kappertjes te zaaien, maar het lukt me niet. Is hier iemand die dat wel is gelukt?

Ik zoek dus een plantje, kan iemand mij helpen? Die verkopen ze niet, hier in het dorp

Mocht iemand toch al een zakje parkietjesvrucht-zaad voor me mee willen nemen bij Vreeken...? Daar hebben ze ook kappertjesplanten

(zie: ik-zoek-parkietjesvrucht-asclepias-syriaca-t4099.html )

Dus als diegene dan naar de moestuindag komt...

Mocht niemand ze hebben voor je....Ik zag dat ze ze hier verkopen...de zaadjes dan ...voor 2,25 en 2.50 euro verzendkosten rekenen....je krijgt bij elke bestelling nog iets exotisch erbij...maar daar zit je niet op te wachten denk ik.

http://www.exotischezaden.nl/exotische_zaden/product_info.php?products_id=1141

plantjes te koop heb ik niet kunnen vinden

In nederland alleen als kasplant mogelijk....van origine groeien ze tussen rotsspleten...lijkt me redelijk droog en dus geen zon aan de wortels?? zoals clematis ook niet fijn vind) ......vermeerdering door stekken...dus dat zou ook nog iemand kunnen doen die die plant heeft...anders maar een vakantie naar Grienkenland

Hoi Jorieke,

Ik heb misschien wel een kappertjesplant voor je,als ze de winteroverleefd hebben in de kas.

Als dat zo is neem ik ze wel mee naar de moestuindag. Asclepias heb ik ook in twee soorten die komen dan ook mee.