Ga naar inhoud

Featured Replies

Geplaatst:

Kan je een kas kopen met 4 mm policarbonaat en er tuindersglas in doen?

Geplaatst:

Alles kan, maar je idee klinkt een beetje als Formule 1 banden onder de FIAT Panda van oma.

Veel van de goedkope polycarbonaatkassen zijn van minderwaardige kwaliteit.

Kassen met glas zijn over het algemeen beter van kwaliteit.

Het zal flink wat moeite zijn om de 4mm polycarbonaatplaten te vervangen voor pasgemaakte tuindersglasplaten.

Ook heb je dan dubbele kosten. 

Wat is je overweging om dit te doen?

Geplaatst:

Glas is veel zwaarder dan polycarbonaat.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

@Patrijs zei 

Kassen met glas zijn over het algemeen beter van kwaliteit.

En dat klopt. Ik heb hier achter huis een kasje met glas staan. Dat heb ik 22 jaar geleden laten zetten. Heel soms gaat er wat glas stuk door de vorst of ongeloofelijk asociale buurtjochies( die inmiddels verhuist zijn) Het aluminium frame is van een hele goede kwaliteit, veel zwaarder dan wat bij polycarbonaat geleverd wordt. Bovendien is de kas op een fundering van stalen balken gezet. Ik denk dat dat ook wel wat helpt qua stevigheid. 

Geplaatst:

Hee @Floris1990 Als je een topic aanmaakt, is het fijn als je het onderwerp wat duidelijker in de titel kunt zetten. Dan hoeven mensen niet eerst door te klikken en kunnen ze gerichter helpen. Ook om later terug te vinden veel gemakkelijker.
Cheers!

wees bevriend met kleine dingen

Geplaatst:

Zou me niets verbazen als Floris hier helemaal niet meer terugkomt om reacties te lezen.

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

• 2 weeks later...
Geplaatst:

Policarbonaat in een kas vervangen voor tuindersglas is vragen om problemen. Bovenstaande reacties zeggen genoeg. Ik verbaast mij ook steeds weer hoe lichtzinnig mensen denken over even een klusje te klaren met tuindersglas. Je moet er niet aan denken dat zo'n ruit in je hand begint te glijden of als de ruit niet juist in het dak geplaatst word.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic