Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Zaailingen van koolsoorten in de koude bak?


Rantje

Aanbevolen berichten

Ik heb verschillende koolsoorten gezaaid op 18 januari.

Alle plantjes hebben echte blaadjes en de meeste zien er redelijk uit.

Geen idee eigenlijk maar sommige zijn wat slapjes maar 't ziet er redelijk uit De rode kool gaat niet zo....hebben een achterstand ten op zichte van de rest.

 

Nu probeer ik ze zo koel mogelijk te houden, maar als de zon schijnt is het best warm bij het raam. Kan ik deze met de zaaipotjes in de koude bak zetten?

Het gaat om: rode kool, witte kool, romanesco, bleomkool, tatsoi en paarse koolrabi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste kool plant je in maart onder glas (in de kas)....daar vriest het alleen te erg als het buiten nog kouder dan minus 7 wordt in de nacht. Februari is nagenoeg voorbij...gezien de weerberichten kun je nu ook al onder glas zaaien in de kas...ik doe dat ook...zeg maar dubbelop....zaaitray in een bak, in de kas en glas erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar als je ze te lang binnen laat staan krijg je weer van die langgerekte plantjes. Ik heb de bak waar ze in staan gewoon in de koude bak gezet nu en het lijkt goed te gaan. Ze staan nu koeler, en krijgen veel meer licht.

 

Nu zit er in de grond voor 6 weken voeding ongeveer, dus heb nu in de bak wat water gegeven met vloeibare groentenmest. Een kwart van de dosering die op de fles stond.

 

img6352-b-koolzaailingen-in-de-kas37161330200903.jpg

 

Je kan de plantjes evt beschermen tegen slakken door er een flesje of toetjesbeker overheen te zetten.

 

Zoiets:

 

bescherming68341330263542.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...