Patrijs Geplaatst: 1 mei 2023 Auteur Geplaatst: 1 mei 2023 Drie rijen Texla gepoot. De glasplaten bij de bietjes weggehaald en daar het onkruid uitgetrokken. Het aspergeveld geschoffeld en ook met de handschoffel bij de eerste Anais aardappels die daar nu boven staan. Begonnen met de laag mest weg te halen waar de mais en courgettes moeten komen. Winterpostelein doorgedraaid en mest er op gegooid. Een deel van de stekprei geoogst, en deels weggegooid i.v.m. preimot. 1 Quote De moestuin van Patrijs
Vastone Geplaatst: 1 mei 2023 Geplaatst: 1 mei 2023 De bescherming bij de doperwten weggehaald en het eerste deel van de kas klaargemaakt voor de tomaten. 2 Quote
Vastone Geplaatst: 2 mei 2023 Geplaatst: 2 mei 2023 Een start gemaakt met het vullen van de nieuwe drie moestuinbakken die man en zoon gisteren voor me gemaakt hebben! Heel fijn, want zorgt ervoor dat ik weer wat ruimte vrijgemaakt heb in de kas. 5 Quote
Saar Geplaatst: 2 mei 2023 Geplaatst: 2 mei 2023 Ik heb aardbeien, bieten en andijvie in de tuin gezet. Ze wilde graag naar buiten óf een nieuwe pot met meer en nieuw grond. Verder het een en ander gezaaid. Het schijnt hier s nachts niet meer te gaan vriezen de komende weken, dus ik gok het er maar op. Alvast wat voorzaaien voor het geval dat ze het toch te koud krijgen 3 Quote
Patrijs Geplaatst: 2 mei 2023 Auteur Geplaatst: 2 mei 2023 (aangepast) @SaarJuist voor vannacht en morgennacht is er een vorstwaarschuwing. Al kunnen aardbeien bieten en andijvie wel tegen een lichte nachtvorst, alleen de aardbeienbloesem kan schade krijgen bedenk ik me nu. 🤔 De aardappels die al boven waren onder wat zand begraven. Het aardappeltunneltje dicht gemaakt. De eenruiters uitgezocht en goede ramen op de bak gelegd voor de paprika's straks. Veel asperges geoogst en daar onkruid tussen uit getrokken en ruimte gemaakt en de laatste 45 aardappels gepoot. Nog wat spul gegoten, het wordt alweer droog hier op het zand. 2 mei 2023 aangepast door Patrijs 1 Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 2 mei 2023 Geplaatst: 2 mei 2023 LUIZEN op paprika's en pepers.... jeetje al zo vroeg... waterstraal erop en vernevelen met het water/zeep/olie-mengsel... ben niet blij.. 2 Quote
MSDG Geplaatst: 2 mei 2023 Geplaatst: 2 mei 2023 Bietjes uitgeplant, klein stukje extra pad gelegd, stengelsla uitgeplant, beetje water gegeven, veenmollen gevangen en aan de eksters gevoerd, wat heermoes links en rechts weggestoken, rucola en bosuitjes geoogst. Was best fris net. 🥶 Er staan links en rechts alweer bergen onkruid helaas. 😕 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Goudsbloempje2 Geplaatst: 2 mei 2023 Geplaatst: 2 mei 2023 Vandaag was het meer, wat heb je uit de tuin gehaald… ivm de voorspelde nachttemperatuur heb ik alle tomaatjes, paprika’s en nog niet gekiemde mais uit het mini kasje naar binnen gehaald. Alleen de recent gekiemde stambonen heb ik toch maar laten staan (vond ik teveel gesleep). Verder aardappels in pot afgedekt met vlies doek . 1 Quote
Goudsbloempje2 Geplaatst: 2 mei 2023 Geplaatst: 2 mei 2023 25 minutes ago, Lia56 said: LUIZEN op paprika's en pepers.... jeetje al zo vroeg... waterstraal erop en vernevelen met het water/zeep/olie-mengsel... ben niet blij.. Ik had dat dit jaar al heel vroeg (ik denk 1,5 mnd geleden) en ook heel erg. Staan ze bij jou nog binnen? Bij mij toen wel en het leek dan ook om licht gebrek te gaan. Ik heb ze eerst een tijdje overdag buiten gehad en toen savonds binnen. Toen ze eenmaal schoon waren zijn ze naar het minikasje verhuisd (en nog binnen bij vorst). Het lijkt nu weer heel goed met ze te gaan. Quote
Lia56 Geplaatst: 2 mei 2023 Geplaatst: 2 mei 2023 @Goudsbloempje2 nee paar buiten en de rest in de kas buiten...zo jammer, hoop dat ik t op tijd gered hebt Quote
Amrutten Geplaatst: 3 mei 2023 Geplaatst: 3 mei 2023 De voorraad planten in de kas water gegeven en gecheckt op slakken. Wel vraat, geen slak. Voorgezaaide erwten geplant. De afrastering langs mijn perceel aan de stoepkant gewied. Hier en daar water gegeven. Alle tonnen volgepompt (met accupomp). Quote
Patrijs Geplaatst: 3 mei 2023 Auteur Geplaatst: 3 mei 2023 Hier ook voorgezaaide peulen (dacht ik )geplant. De bloeiende aardbeien afgedekt met fleece en netten, vanmorgen vroeg 2 graden hier.... Tuinbonen en nog een rij aardappels geplant. De half opgegeten courgetteplant verplaatst. Water gegeven. Sla, bosuien en sterrenkers geoogst. Grond meegenomen zodat ik straks de zomerplanten kan voorzaaien. Quote De moestuin van Patrijs
Lia56 Geplaatst: 3 mei 2023 Geplaatst: 3 mei 2023 Dahlia's gezet, rek gemaakt voor de doperwten, planten verpot, zaailingen uitgezocht 1 Quote
MSDG Geplaatst: 3 mei 2023 Geplaatst: 3 mei 2023 Alle tomaten en pepers die buiten geteeld gaan worden voor het eerst afgehard. Na een half uurtje waren de tomaten ‘t al zat. 😄 Kleine zinnia’s in bloempotten voor thuis op het terras verspeend. 😊 1 Quote Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Patrijs Geplaatst: 4 mei 2023 Auteur Geplaatst: 4 mei 2023 Het tunneltje bij de primeuraardappeltjes afgebroken en weer opgebouwd onder een tomatenhok. Daar de eerste tien tomatenplanten geplant. De enigste courgette geplant onder een cloche. Onkruid weggehaald bij een rij raapstelen, radijs en veldsla. De uien voor een kwart met de hand schoongemaakt. Quote De moestuin van Patrijs
rorror Geplaatst: 4 mei 2023 Geplaatst: 4 mei 2023 20 uren geleden, MSDG zei: Alle tomaten en pepers die buiten geteeld gaan worden voor het eerst afgehard. Ook ik heb ze een uurtje buiten gehad. Gister heb ik één Jalapeno buiten opgepot als test zonder afharden. Is ook heel de nacht buiten blijven staan. Quote Gebreksverschijnselen, aandoeningen, in Paprika of Pepers.
Jeanne heijmans Geplaatst: 4 mei 2023 Geplaatst: 4 mei 2023 Vandaag netten gelegd over alle kolen. 2 Quote
acpronk Geplaatst: 4 mei 2023 Geplaatst: 4 mei 2023 Eindelijk weer eens een fatsoenlijk tijdje op de tuin geweest, tegen de 2,5 uur aan.Eerste 12 zoete aardappels in 4 kuipen geplant (onder vlies want waren nog niet afgehard, ze waren in water geworteld en de wortels waren al een paar cm).Knoflook voor de tweede keer voeding gegeven, 12-10-18, alleen korrels gestrooid, dus wacht op regen.Onkruid geplukt. Spinazie gezaaid, en nog wat andere dingen. Helaas geen tijd gehad om de bonen te leggen, maar met nicht van vrouw afgesproken dat we zaterdagochtend gaan (we zitten op hetzelfde complex). 3 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
woldistel Geplaatst: 4 mei 2023 Geplaatst: 4 mei 2023 1 uur geleden, Jeanne heijmans zei: Vandaag netten gelegd over alle kolen. 😯Oh gut, de kolen! (nog niks aan gedaan). 1 Quote
acpronk Geplaatst: 4 mei 2023 Geplaatst: 4 mei 2023 Oh ja, nog iets.Geconstateerd dat 2 van mijn geënte appelboompjes vrijwel dood zijn.Zoete kroon, vorig jaar geënt, bloemknoppen zichtbaar, maar verdroogd. De enige die ik had.Discovery, 2 jaar geleden geënt, bleef bij zwellende knoppen, daarna niks meer. Niet zeker of dat de enige is of dat ik nog een reserve heb.Beide boompjes (plus nog 3 andere appels) afgelopen herfst van 5L naar 30L kuip overgezet.Zowel ent als onderstam doen niks meer.. zo balen dit. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lia56 Geplaatst: 4 mei 2023 Geplaatst: 4 mei 2023 40 minutes ago, acpronk said: Zowel ent als onderstam doen niks meer.. zo balen dit Wat triest... en jammer van je werk.. Quote
Mellie Geplaatst: 5 mei 2023 Geplaatst: 5 mei 2023 Nog even wachten op zonlicht. Zo benieuwd hoe de tuin erbij staat. Zo’n zin om in de tuin aan de slag te gaan! Edit; mijn weerapp staat nog op Turkije. Jeetje prutweer zeg. Verwacht niet veel te doen in de tuin met het voorspelde noodweer 1 Quote
Vastone Geplaatst: 5 mei 2023 Geplaatst: 5 mei 2023 De aubergine en paprika's in de kas geplant. De tomaten en basilicum ook naar de kas verhuisd maar nog niet geplant. En water gegeven in de kas, zo met 't zonnetje erop word het snel droog in de potjes die nog uitgeplant moeten worden. 1 Quote
mus Geplaatst: 5 mei 2023 Geplaatst: 5 mei 2023 De pepers in de kas geplant. Vogelnetten over de bessenstruiken gedaan en zinnia's uitgeplant. 1 Quote
Arja Geplaatst: 5 mei 2023 Geplaatst: 5 mei 2023 Tomaatjes uitgeplant, tis wat vroeg, maar de komende tijd ook warme nachten dus we gokken het erop. Het zijn dwergen en ze staan gezellig rondom twee ollapotten. Nieuwe gekke kruidenplantjes gekocht en geplant. Asperges geoogst, ze zijn belachelijk lekker! 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.