Ga naar inhoud

Wat heb je vandaag (of gisteren) in de tuin gedaan? 2023

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Drie rijen Texla gepoot.

De glasplaten bij de bietjes weggehaald en daar het onkruid uitgetrokken.

Het aspergeveld geschoffeld en ook met de handschoffel bij de eerste Anais aardappels die daar nu boven staan.

Begonnen met de laag mest weg te halen waar de mais en courgettes moeten komen.

Winterpostelein doorgedraaid en mest er op gegooid.

Een deel van de stekprei geoogst, en deels weggegooid i.v.m. preimot.

• Like 1
Geplaatst:

Een start gemaakt met het vullen van de nieuwe drie moestuinbakken die man en zoon gisteren voor me gemaakt hebben! Heel fijn, want zorgt ervoor dat ik weer wat ruimte vrijgemaakt heb in de kas. 

20230502_152218.thumb.jpg.5784fa82e6beb6f0b657fc4264dd4aaf.jpg

• Like 5
Geplaatst:

Ik heb aardbeien, bieten en andijvie in de tuin gezet. Ze wilde graag naar buiten óf een nieuwe pot met meer en nieuw grond. Verder het een en ander gezaaid. Het schijnt hier s nachts niet meer te gaan vriezen de komende weken, dus ik gok het er maar op. Alvast wat voorzaaien voor het geval dat ze het toch te koud krijgen ;) 

• Like 3
Geplaatst: (aangepast)

@SaarJuist voor vannacht en morgennacht is er een vorstwaarschuwing.  Al kunnen aardbeien bieten en andijvie wel tegen een lichte nachtvorst, alleen de aardbeienbloesem kan schade krijgen bedenk ik me nu. 🤔

De aardappels die al boven waren onder wat zand begraven. Het aardappeltunneltje dicht gemaakt.

De eenruiters uitgezocht en goede ramen op de bak gelegd voor de paprika's straks.

Veel asperges geoogst en daar onkruid tussen uit getrokken en ruimte gemaakt en de laatste 45 aardappels gepoot.

Nog wat spul gegoten, het wordt alweer droog hier op het zand.

aangepast door Patrijs
  • Like 1
Geplaatst:

LUIZEN op paprika's en pepers.... jeetje al zo vroeg... waterstraal erop en vernevelen met het water/zeep/olie-mengsel... ben niet blij..

• Like 2
Geplaatst:

Bietjes uitgeplant, klein stukje extra pad gelegd, stengelsla uitgeplant, beetje water gegeven, veenmollen gevangen en aan de eksters gevoerd, wat heermoes links en rechts weggestoken, rucola en bosuitjes geoogst. Was best fris net. 🥶 Er staan links en rechts alweer bergen onkruid helaas. 😕

• Like 1
Geplaatst:

Vandaag was het meer, wat heb je uit de tuin gehaald… ivm de voorspelde nachttemperatuur heb ik alle tomaatjes, paprika’s en nog niet gekiemde mais uit het mini kasje naar binnen gehaald. Alleen de recent gekiemde stambonen heb ik toch maar laten staan (vond ik teveel gesleep). Verder aardappels in pot afgedekt met vlies doek . 

• Like 1
Geplaatst:
25 minutes ago, Lia56 said:

LUIZEN op paprika's en pepers.... jeetje al zo vroeg... waterstraal erop en vernevelen met het water/zeep/olie-mengsel... ben niet blij..

Ik had dat dit jaar al heel vroeg (ik denk 1,5 mnd geleden) en ook heel erg. Staan ze bij jou nog binnen? Bij mij toen wel en het leek dan ook om licht gebrek te gaan. Ik heb ze eerst een tijdje overdag buiten gehad en toen savonds binnen. Toen ze eenmaal schoon waren zijn ze naar het minikasje verhuisd (en nog binnen bij vorst). Het lijkt nu weer heel goed met ze te gaan. 

Geplaatst:

De voorraad planten in de kas water gegeven en gecheckt op slakken. Wel vraat, geen slak.

Voorgezaaide erwten geplant.

De afrastering langs mijn perceel aan de stoepkant gewied.

Hier en daar water gegeven. 
Alle tonnen volgepompt (met accupomp).

Geplaatst:

Hier ook voorgezaaide peulen (dacht ik )geplant.

De bloeiende aardbeien afgedekt met fleece en netten,  vanmorgen vroeg 2 graden hier....

Tuinbonen en nog een rij aardappels geplant.

De half opgegeten courgetteplant verplaatst.

Water gegeven.

Sla, bosuien en sterrenkers geoogst.

Grond meegenomen zodat ik straks de zomerplanten kan voorzaaien.

Geplaatst:

Het tunneltje bij de primeuraardappeltjes afgebroken en weer opgebouwd onder een tomatenhok.

Daar de eerste tien tomatenplanten geplant.

De enigste courgette geplant onder een cloche.

Onkruid weggehaald bij een rij raapstelen, radijs en veldsla.

De uien voor een kwart met de hand schoongemaakt.

Geplaatst:

Eindelijk weer eens een fatsoenlijk tijdje op de tuin geweest, tegen de 2,5 uur aan.
Eerste 12 zoete aardappels in 4 kuipen geplant (onder vlies want waren nog niet afgehard, ze waren in water geworteld en de wortels waren al een paar cm).
Knoflook voor de tweede keer voeding gegeven, 12-10-18, alleen korrels gestrooid, dus wacht op regen.
Onkruid geplukt. Spinazie gezaaid, en nog wat andere dingen. Helaas geen tijd gehad om de bonen te leggen, maar met nicht van vrouw afgesproken dat we zaterdagochtend gaan (we zitten op hetzelfde complex).

• Like 3
Geplaatst:

Oh ja, nog iets.
Geconstateerd dat 2 van mijn geënte appelboompjes vrijwel dood zijn.
Zoete kroon, vorig jaar geënt, bloemknoppen zichtbaar, maar verdroogd. De enige die ik had.
Discovery, 2 jaar geleden geënt, bleef bij zwellende knoppen, daarna niks meer. Niet zeker of dat de enige is of dat ik nog een reserve heb.
Beide boompjes (plus nog 3 andere appels) afgelopen herfst van 5L naar 30L kuip overgezet.
Zowel ent als onderstam doen niks meer.. zo balen dit.

Geplaatst:

Nog even wachten op zonlicht. Zo benieuwd hoe de tuin erbij staat. Zo’n zin om in de tuin aan de slag te gaan!

Edit; mijn weerapp staat nog op Turkije. Jeetje prutweer zeg. Verwacht niet veel te doen in de tuin met het voorspelde noodweer

• Like 1
Geplaatst:

De aubergine en paprika's in de kas geplant. De tomaten en basilicum ook naar de kas verhuisd maar nog niet geplant. En water gegeven in de kas, zo met 't zonnetje erop word het snel droog in de potjes die nog uitgeplant moeten worden. 

• Like 1
Geplaatst:

Tomaatjes uitgeplant, tis wat vroeg, maar de komende tijd ook warme nachten dus we gokken het erop. Het zijn dwergen en ze staan gezellig rondom twee ollapotten. 

Nieuwe gekke kruidenplantjes gekocht en geplant.

Asperges geoogst, ze zijn belachelijk lekker! 

• Like 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...