Geplaatst: 14 augustus 20231 j Gedroogd aardappelloof, tomatenloof en een zak tomaten en emmerkomkommers mee naar huis.Onhandig geformuleerd, of heb je echt gedroogd aardappelloof en tomatenloof mee naar huis genomen?[emoji848] Zo ja, wat doe je er dan mee? Gft bak?Hier alleen salie geknipt om te drogen. Voor in het eten en voor de thee. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 augustus 20231 j Auteur I.v.m. fytoftora droog ik het loof op gaas op de tuin zodat het slinkt, daarna in de eerste bak die geleegd wordt, de groene of de grijze. Besmet loof van de tomaten (gelukkig weinig) neem ik altijd gelijk mee. Toen ik van de tuin ging was het hier drukkend warm, windstil en een klein buitje, dus ideaal voor meer besmettingen. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 15 augustus 20231 j Auteur De tomaten nagelopen, toch weer een paar aangetaste bladeren. Tomaten en boontjes geplukt, courgettes geoogst en geoogste aardappels schoongemaakt en meegenomen. De jonge sla, winterandijvie en boontjes met de hand schoongemaakt. Een deel van de Daroyal aardbeien er uit gespit en de rijen die blijven staan schoongemaakt. De uitlopers, wat oud blad en onkruid verwijderd. Nu maar wachten tot de beloofde stekken die er nog staan worden opgehaald want de pompoenbuur heeft ruimte nodig. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 15 augustus 20231 j 10 minuten water gegeven want gisteren gezaaid: rucola, rammenas en spinazie. Goed vochtig houden want met deze temperaturen en het zonnetje kunnen de zaden snel uitdrogen. De lage temperaturen zorgen er gelukkig voor dat de boel snel zal kiemen. 😊 Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 15 augustus 20231 j Water gegeven aan de zaailingen. De tomaten die buiten stonden allemaal geruimd omdat er phyto in zat. courgette geoogst en rode pepers.
Geplaatst: 16 augustus 20231 j Auteur Veel N-Z spinazie geoogst en gelijk de blaadjes er af gehaald. Ze groeiden over het pad dus moesten hoog nodig weg. Wat manshoge tuinmeldeplanten weggehaald en klein geknipt. De tomaten nagelopen ( een ziek kerstomaatje....) De laatste uitlopers zijn opgehaald dus de oude Daroyal opgeruimd en de planten en stekken op rekken te drogen gelegd. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 16 augustus 20231 j Zaadjes weer bewaterd. Frambozen van de buren, bramen, basilicum, courgette, meloen en paprika’s kaboutermuts geoogst. 😊 Meters akkerwinde uitgegraven uit de afwateringsgeul en weer een paar tegeltjes op hun plek gelegd. Zal blij zijn als ik dit seizoen eindelijk die afwateringsgeul op orde heb, daar zitten al zoveel uren in. Daarna kan ik met een schoffeltje er doorheen en dat scheelt me ontzettend veel opruimwerk. Ik haal meteen al het kweekgras weg, schone grond voor gewoon gras, want dat moet ‘t worden. Volg ons op instagram: https://www.instagram.com/huizersemoestuin/
Geplaatst: 16 augustus 20231 j Slechte druiven uit de trossen gehaald (vooral Swenson red had gebarsten vruchten, 2 andere rassen hadden rotte vruchten in de trossen zitten) en zakjes erom heen gedaan. Niet alle trossen overigens.Wat trossen frambozen eveneens in zakjes gedaan, de Suzuki fruitvlieg is weer (of nog steeds) gesignaleerd.Pruimen (Victoria), frambozen, bramen en 3 aardbeien geoogst.Vervolgens tomaten geoogst, beetje gediefd en wat blad gesnoeid. 42 days voor het eerst kunnen plukken, niet rood maar nog oranje. Niet bepaald een vroege tomaat, heb al 10+ andere rassen kunnen oogsten. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 17 augustus 20231 j Het aardbeien bed opgeschoond. Courgette, komkommer, cucamelon tomaatjes en sla geoogst.
Geplaatst: 17 augustus 20231 j Auteur Trossen frambozen, schep maar op....😉 Rucola, de eerste suikermais, twee kilo tomaten en een emmer aardappels geoogst. Geschoffeld, waar de aardappels stonden gespit en gemest en daar de laatste rij aardbeien gezet en gegoten. Een kruiwagen mest op het verzamelde afval gegooid en twee mensen geholpen met aardbeistekken zetten. Aardappels gesorteerd en het eerste kratje gevuld. De wind is gedraaid en droog dus de tomaten waren O.K. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 18 augustus 20231 j Auteur Van iedere tomatenplant twee of drie bladeren verwijderd en ze weer ingedraaid. Een kilo tomaten geplukt, boontjes geplukt en afgehaald. De laatste driejarige aardbeien opgeruimd en oprekken te drogen gelegd. Bij de tweejarige Korona's de stekken weggehaald, ik kon nog een deel uitdelen. Een kruiwagen verse mest bij de buren gestort en uitgebloeide zonnebloemen klein geknipt. Thee gedronken en genoten van de mooie avond. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 19 augustus 20231 j Auteur De druivenranken van thuis naar de composthoop gebracht en mais geoogst. De randen van de buurtuinen gemaaid ( er was ruim drie maanden niemand geweest maar de kweek en akkerwinde gingen zelfstandig door.) Aardappels gerooid en wilde tomatenzaaisels van de tomaten van vorig jaar opgeruimd en afgevoerd. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 19 augustus 20231 j Water gegeven, geschoffeld, courgette, tomaat, komkommer en paprika geoogst.
Geplaatst: 19 augustus 20231 j Onkruid gewied, geschoffeld, water gegeven, uitgebloeide bloemen verwijderd en zo'n 2 uur bezig geweest en daarna bedenken... wat heb ik eigenlijk gedaan? 😁
Geplaatst: 19 augustus 20231 j Tomaten bladeren verwijderd,zodat de tomaten meer zon vangen.en gele bladeren verwijderd van de boerenkool.
Geplaatst: 21 augustus 20231 j Auteur Met de auto grote uitgebloeide potten en gebruikte potgrond naar de tuin gebracht. Bakken met het aardappelloof en de geoogste aardappels terug. Mais, courgettes, bieten en gedroogde uien meegenomen naar huis. De moestuin van Patrijs
Geplaatst: 21 augustus 20231 j De kas leeggehaald van zieke planten zodat ze de rest niet aansteken. Wel heel kaal nu, maar ach. Nog wat geoogst zodat de zaden in de bio doos kunnen, en research gedaan over onderhoudsarme planten (zover dat kan)
Geplaatst: 21 augustus 20231 j Bloemetjes uit de aardbeienplanten geknipt, courgette geoogst, mini tomaatjes gesnoept en een habanero tast test gedaan met een mini habenero.
Geplaatst: 21 augustus 20231 j 1 hour ago, mus said: Bloemetjes uit de aardbeienplanten geknipt, Waarom doe je dat? Gaat om doordragers neem ik aan?
Geplaatst: 21 augustus 20231 j @Goudsbloempje2 Nee het zijn kortdragers die net zijn aangeplant (Korona frigo plantjes). Ik haal de bloemetjes er uit omdat er dan meer energie naar het plantje zou gaan. Zo komen er volgend jaar als alles goed gaat meer aardbeien aan.
Geplaatst: 22 augustus 20231 j Quote Gister de uitjes en sjalotjes maar eens uit de grond gehaald, settons en red barons liggen nu mooi in het zonnetje te drogen!
Geplaatst: 22 augustus 20231 j Al wat planten uit de kas verwijderd, blad van tomaten weggeknipt. In de tuin geschoffeld en dode planten verwijderd. Ook veel slakken naar t gemeente perk gebracht..
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.