wilma Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 hallo, daar er bij mij langs de sloot veel wilde rabarber groeit zou ik die bladeren als mulch willen gebruiken in de vaste planten borders en op de groentenbedden.Nu heb ik gelezen dat blad van eetbare rabarber giftig is , vraag ik mij af of ik die bladeren,aangezien hun grootte van haast een meter middellijn,mij een goede vorm van bedekking lijkt, wel zou kunnen gebruiken.Of als dat niet goed is, kan ik er dan de composthoop een plezier mee doen.graag adviesgroetjes Wilma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Bit Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Ja hoor. Dat is geen wilde rabarber, maar groot hoefblad. Petasitus nog wat oid. Niet giftig nee. Gewone rabarberblad ook niet hoor ( alleen niet zo erg lekker te eten ) ! kan allemaal op de composthoop. of als afdek. Ja. Er zitten wel stoffen in echt rabarberblad, die maken dat je niet te veel rauw moet eten ja. Ik weet ff niet welke misschien ken jij het als wilde rabarber. kan zijn hoor. Daar ga ik niet over natuurlijk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 3, 2012 Share Posted March 3, 2012 Tja niet mijn keuze om mee te mulchen, meestal kies je een mulch om zijn nuttge eigenschap(pen) en aan groothoefblad zie ik niet veel nut eigenlijk. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wilma Posted March 3, 2012 Author Share Posted March 3, 2012 dank je Bit, nu weet ik weer dat het groot hoefblad heet, was de naam even kwijt. omdat die blaren zo groot zijn bedek je al gauw een heel stuk, dus doe ik dat maar. Dit beantwoord ook gelijk aan hansm waarom ik dit wil gebruiken Ik moet die planten toch steeds verwijderen om te verhinderen dat ze in mijn aangrenzende border opduiken en als ze dan nog nuttig kunnen zijn is dat mooi meegenomen. groetjes Wilma Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts