Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

mulchen met wilde rabarber?


wilma

Aanbevolen berichten

hallo, daar er bij mij langs de sloot veel wilde rabarber groeit zou ik die bladeren als mulch willen gebruiken in de vaste planten borders en op de groentenbedden.

Nu heb ik gelezen dat blad van eetbare rabarber giftig is , vraag ik mij af of ik die bladeren,aangezien hun grootte van haast een meter middellijn,mij een goede vorm van bedekking lijkt, wel zou kunnen gebruiken.

Of als dat niet goed is, kan ik er dan de composthoop een plezier mee doen.

graag advies

groetjes Wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor. Dat is geen wilde rabarber, maar groot hoefblad. Petasitus nog wat oid. Niet giftig nee. Gewone rabarberblad ook niet hoor ( alleen niet zo erg lekker te eten ) ! kan allemaal op de composthoop. of als afdek. Ja. Er zitten wel stoffen in echt rabarberblad, die maken dat je niet te veel rauw moet eten ja. Ik weet ff niet welke

 

misschien ken jij het als wilde rabarber. kan zijn hoor. Daar ga ik niet over natuurlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

dank je Bit, nu weet ik weer dat het groot hoefblad heet, was de naam even kwijt. omdat die blaren zo groot zijn bedek je al gauw een heel stuk, dus doe ik dat maar. Dit beantwoord ook gelijk aan hansm waarom ik dit wil gebruiken Ik moet die planten toch steeds verwijderen om te verhinderen dat ze in mijn aangrenzende border opduiken en als ze dan nog nuttig kunnen zijn is dat mooi meegenomen. groetjes Wilma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...