Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Even voorstellen :)


Tania

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen!

 

Ik ben Tania en ben student Comic Design aan de Hogeschool van de Kunsten in Zwolle. De ergste geeks van de hele kunstacademie, zeg maar, en daardoor ook de tofste

 

Maar goed!

 

Ik ben sinds vorig jaar zomer beetje bezig met kleinschalig tuinieren in mijn kamertje. Het begon met wat kruiden zoals kamille en bieslook, maar intussen neemt het een hele hoek van m'n kamer in beslag - ze moeten nog steeds die hoek delen met de game-tv, maar daar moeten de plantjes maar niet over zeuren, met hun game-liefhebbende plantenmammie.

 

Het tuinieren is me eigenlijk met de paplepel ingegoten - m'n moeder studeerde aan de tuinbouwschool en heeft nog een tijdje in een bloemenzaak gewerkt voordat ze mij en m'n zus kreeg, en m'n liefste oom is regelmatig op het vroegere erf van m'n grootouders te vinden, waar we regelmatig heerlijke snijbonen, peultjes en aardappelen van krijgen

 

Momenteel verbouw ik wat er in m'n kleine plantenhoekie past, maar zodra ik verhuisd ben naar Overijssel en in m'n antikraak-kamer zit wordt dat wel anders VEEL ramen (oud klaslokaal in een leegstaande basisschol). Maar ook dan plant ik vooral miniatuur-versies van groente - zoals het erg aandoenlijke Mini-bell paprika ras, met paprikaatjes zo groot als een trostomaat.

 

Ik denk dat ik het hier wel naar m'n zin zal hebben, en vooral de SFG topics veel zal afstruinen

 

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt iedereen! Ik zal het hier iig naar m'n zin hebben :3 Heb al genoeg plannetjes voor wat te planten dit jaar - vorig jaar was ik een tikkeltje aan de late kant, kreeg in juni pas de kriebels XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben al druk bezig de hele kunstacademie ermee aan te steken Paar klasgenoten hebben al wat plantjes geadopteerd - vooral paprika plantjes, die waren bezig met een echte 'baby boom'. Had niet verwacht dat ze nog zouden kiemen, en vorig jaar zomer tijdens een tropische storm buiten gelaten. Paar dagen later allemaal kiempjes. Dus toen zat ik opeens met een dozijn paprikaplantjes XD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Comic Design is inderdaad striptekenen, maar ook maken van affiches en posters, scriptschrijven, illustraties maken, e.d. Is zo ongeveer de veelzijdigste studie van de hele kunstacademie en daarom wilde ik dat ook zo graag :3 Ben altijd al dol op strips geweest, en dit is de hele school in heel Nederland (en internationaal zowat) waar dat op professionele basis onderwezen wordt. Veel mensen staan er niet zo bij stil, maar striptekenen is een erg complex proces - is MOEILIJK joh o.o Daar struikelde iedereen op school stevig over XD

 

Maar goed, met mij zit het wel goed Kan na m'n studie van alles doen - redactioneel werk, scripts schrijven, storyboarden, illustraties maken, cartoons maken, strips tekenen uiteraard, etcetera etcetera etcetera.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat ik ook al over te denken. 'Kan ik ook een stripje over maken!'

 

Helaas wordt dat altijd gevolgd door 'maarja, huiswerk'. Kunststudenten zijn de drukste stdenten van Nederland in onze klas is doorwerken tot 2 uur 's nachts niet ongebruikelijk, helaas.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn je plantjes al om hoog gekomen?? Ik had een mega aantal tomatenplantjes, die komen nu zo langzamer hand omhoog. En al de eerste plaatjes op papier? Dat zijn wel lange avondjes huiswerk tot 2 uur s'nacht en dan ook nog stappe, maar een druk leventje

Link naar reactie
Delen op andere sites

... en dan ook nog stappe, maar een druk leventje

 

Tisda? Stappen is voor mij een redelijk onbekende gebeurtenis XD Scheelt wel weer in de kosten.

 

En de viooltjes en citroenmelisse zijn al druk bezig met opkomen, en de pluksla en rucola doen het redelijk, dus ik ben wel tevreden :3 Het gipskruid is tevens ook plotseling hard omhoog gekomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk, bij ons op het tuinencomplex zit ook een meisje die bij jou op school zit. Wel een andere opleiding, al weet ik niet precies wat maargoed. Ben wel benieuwd wat je van het anti-kraak wonen vindt. Het lijkt mij zo onzeker en vervelend dat die verhuurders zomaar kunnen binnenkomen om te controleren enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...