koenesfriso Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 wie heeft er ervaring met asbest in de tuin, met het omspitten van mijn moest tuin vond ik stukken asbest. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 De stukken asbeste in platic folie, vuilneszak wikkelen, en dan naar de mileustraat brengen. Door de grond te hareken kom je vanzelf de stukjes tegen. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tnauta Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Ik weet niet of je huurt, maar je zou het bij de verhuurder kunnen proberen te achterhalen. Volledig afgraven lijkt mij het veiligste. Quote Heilige boontjes, ik eet ze rauw! Link to comment Share on other sites More sharing options...
RvO Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Asbest is m.i. iets om serieus mee om te gaan. Ik zou professioneel advies vragen. (Nee ik weet genoeg van asbest om toe te geven dat mijn kennis ruimschoots onvoldoende is). Kortom serieus advies geven ga ik niet eens proberen. In gewone vuilniszakken stoppen - zoals Guus suggereert - is in NL in de meeste gemeenten niet toegestaan. Terecht m.i.. Sowieso is het uit jouw korte berichtje niet op te maken wat de omvang van het probleem is. Gaat het om een paar vlokjes, of om een paar kuub? Wees er aub voorzichtig mee. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Zou ik zeker eerst onderzoeken of inderdaad beste laten onderzoeken,voor je verder gaat met moestuin.Zijn speciale bedrijven voor die dat opruimen. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
koenesfriso Posted March 4, 2012 Author Share Posted March 4, 2012 Ik heb meerdere kleine stukjes gevonden in de bodem, ik vraag me af de kleine vezels wat ze doen in de grond. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 4, 2012 Share Posted March 4, 2012 Afblijven en melden bij de gemeente. Is echt heel serieuze rotzooi!!! (Ik zou daar geen tuin willen....je raakt het met de schop ....minuscule vezeltjes komen vrij en die adem je in.....blijven in je longen zitten en kunnen niet door je lichaam zelf worden afgebroken (zoals bijv. zweren bij een houtsplinter dat wel gebeurd) en is zodoende kankerverwekkend.) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guus D Posted March 5, 2012 Share Posted March 5, 2012 Asbest is m.i. iets om serieus mee om te gaan. Ik zou professioneel advies vragen. (Nee ik weet genoeg van asbest om toe te geven dat mijn kennis ruimschoots onvoldoende is). Kortom serieus advies geven ga ik niet eens proberen. In gewone vuilniszakken stoppen - zoals Guus suggereert - is in NL in de meeste gemeenten niet toegestaan. Terecht m.i.. Sowieso is het uit jouw korte berichtje niet op te maken wat de omvang van het probleem is. Gaat het om een paar vlokjes, of om een paar kuub? Wees er aub voorzichtig mee. Ik bedoelde eigenlijk zwart speciaal plastic, verkrijgbaar bij de mileustraat. Quote Omdat het kan. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts