Jump to content

Recommended Posts

Posted

Ik heb zaad van minipompoen.

Nu had ik ineens weer een creatieve ingeving waar ik hem zou kunnen zetten.

Maar ik zou graag foto's willen zien of tips willen krijgen om hem zo compact mogelijk te laten groeien.

Hoe hoog kan hij worden?

Dacht iets gelezen te hebben om steeds de zijranken af te knippen maar weet niet meer hoeveel cm...

Mijn idee is dus om hem om een paal te laten groeien naar boven toe en 'm dan daar over de dwarspaal/pergola-achting ding te laten klimmen. Zou dat kunnen?

Dus bij de paal helemaal links of in het midden op de foto?

14342841946kwpc92651330960604.jpg

Posted

Grappig, ik wil precies hetzelfde gaan proberen dit jaar! Zat er net naar te google'en.

Ik denk dat ik gaas tussen de palen ga spannen, omdat ik het tegen zo'n paal alleen niet aandurf. Ik denk dat zo'n rank wel houvast moet hebben. Maar ik heb nog nooit pompoenen gekweekt, dus echt veel heb je hier niet aan.

Wat voor mini pompoenen wil je kweken? Ik zit te denken aan Jack to be little, of anders een flespompoentje.

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Posted

Ik heb Pompoen Mini Mix (Cucurbita Maxima) en Pompoen Wee-B-Little (Cucurbita Maxima)

Op dat stuk komt wel gaas, maar max. een meter hoog en ik wil hem echt omhoog omdat hij anders schaduw geeft op de rest.

Maar had wel al een paar ideetjes om hem wat steun te geven met klimmen, denk idd. dat de paal zoals hij nu is niet lekker klimt

Maar als ik hem wat kan helpen en het lukt om hem naar die horzizontale balk te krijgen mag hij zich daar wel uitleven...evt. van die dwarslatjes er nog op

Lang het kamerraam komen de komkommers, links in de hoek op de foto de snackkomkommers en dan om de buitendeur heen de augurken dacht ik...

En dan heb ik nog een ras over die moet dan maar in de achtertuin

Posted

De ranken van mijn gewone pompoenen waren vorig jaar wel een metertje of 5. Maar of dat dan zo is bij een mini-pompoen? Zou dan alleen de vrucht, of ook de plant kleiner zijn?

Posted

De ranken worden wel een metertje of 4/5. Je zou ze net als komkommer met touw kunnen leiden.

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Posted

Hmmm, heb even gezocht naar een foto maar ik heb geen goede. Ik heb de pompoen (en courgette want ik had ook een rankende courgette) vanaf de grond omhoog geleid via een touw. De plant hielp ik dan met erom heen slingeren (gaat bijna vanzelf. Lukt zowel horizontaal als verticaal.

GroteFoto-ZKQ3BOPY.jpg

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”