Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Mini pompoen, groeiwijze.


Rantje

Aanbevolen berichten

Ik heb zaad van minipompoen.

Nu had ik ineens weer een creatieve ingeving waar ik hem zou kunnen zetten.

 

Maar ik zou graag foto's willen zien of tips willen krijgen om hem zo compact mogelijk te laten groeien.

 

Hoe hoog kan hij worden?

Dacht iets gelezen te hebben om steeds de zijranken af te knippen maar weet niet meer hoeveel cm...

 

Mijn idee is dus om hem om een paal te laten groeien naar boven toe en 'm dan daar over de dwarspaal/pergola-achting ding te laten klimmen. Zou dat kunnen?

 

Dus bij de paal helemaal links of in het midden op de foto?

 

14342841946kwpc92651330960604.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grappig, ik wil precies hetzelfde gaan proberen dit jaar! Zat er net naar te google'en.

 

Ik denk dat ik gaas tussen de palen ga spannen, omdat ik het tegen zo'n paal alleen niet aandurf. Ik denk dat zo'n rank wel houvast moet hebben. Maar ik heb nog nooit pompoenen gekweekt, dus echt veel heb je hier niet aan.

 

Wat voor mini pompoenen wil je kweken? Ik zit te denken aan Jack to be little, of anders een flespompoentje.

Reveries of a Craftsy Garden Reader: http://craftsygardenreader.blogspot.com/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Pompoen Mini Mix (Cucurbita Maxima) en Pompoen Wee-B-Little (Cucurbita Maxima)

 

Op dat stuk komt wel gaas, maar max. een meter hoog en ik wil hem echt omhoog omdat hij anders schaduw geeft op de rest.

 

Maar had wel al een paar ideetjes om hem wat steun te geven met klimmen, denk idd. dat de paal zoals hij nu is niet lekker klimt

Maar als ik hem wat kan helpen en het lukt om hem naar die horzizontale balk te krijgen mag hij zich daar wel uitleven...evt. van die dwarslatjes er nog op

 

Lang het kamerraam komen de komkommers, links in de hoek op de foto de snackkomkommers en dan om de buitendeur heen de augurken dacht ik...

En dan heb ik nog een ras over die moet dan maar in de achtertuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmmm, heb even gezocht naar een foto maar ik heb geen goede. Ik heb de pompoen (en courgette want ik had ook een rankende courgette) vanaf de grond omhoog geleid via een touw. De plant hielp ik dan met erom heen slingeren (gaat bijna vanzelf. Lukt zowel horizontaal als verticaal.

GroteFoto-ZKQ3BOPY.jpg

Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...