Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren heb ik een keer niet-ontsmette grond gebruikt voor mijn tomaten zaailingen en vanmorgen waren er drie onthoofd. Er staan nog drie potjes naast met dezelfde grond, maar die zijn onaangetast. Ik dacht aan een slak of pissebed in dit potje.

IMG_20230403_101149.thumb.jpg.79bfb4cce26a8f5ee1a028196d5a82d7.jpg

Maar een meter verwijderd: een zaaling die wel in ontsmette grond staat, en al een week oud is, heeft een afgesneden blad. Overige drie potjes weer onaangetast 

IMG_20230403_101204.thumb.jpg.d4fd9a665e68d3f26b4b2cc34e3da17c.jpg

Misschien houdt het geen verband met elkaar.

Ik hoorde gisteravond wel een muis in huis. Zou die aan beide gevallen schuldig kunnen zijn?

Geplaatst:

Ja, daar zat geen slak. En er was geen slijmspoor naar dat andere potje. Bovendien kunnen slakken volgens mij geen blaadjes 'afzagen'. Afwachten wat er vannacht weer gebeurd 😬. Moet ze een paar dagen alleen laten, dus het wordt nog spannend.

Geplaatst: (aangepast)

Ik vraag me ook af wie ze onthoofd heeft, je eerste foto is clean geen resten dus geen slak. Dan ga ik meer naar optie van de muis, maar die lust normaal geen tomatenplant en dan de laatste foto met het bladje erlangs? Hebben die plantjes buiten gestaan ? dan zou ik denken aan een vogel

aangepast door redzebra
Geplaatst: (aangepast)

Volgens mij eten pissebedden geen tomatenplanten.

Stukje gaas erover, dan blijven in elk geval de vogels eraf.

Ziet eruit alsof een merel dacht dat het een lekker hapje was, maar het meteen weer uitspuugde ;-)

aangepast door speets

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Geplaatst:

Ja, ik krijg ook de indruk dat de fantasie een beetje op hol begint te slaan bij de beantwoorders 😄. Ik heb wel een muis in huis, maar geen merels.

Ik hou het zelf op een muis die proefde van een plantje, en een slak die de andere jonkies onthoofde. Ben wel benieuwd wat ik zaterdag zal aantreffen. Gelukkig heb ik, net als iedereen hier, veel zaailingen.

Geplaatst:

Het was de muis. De achtergelaten zaailingen waren met rust gelaten, op één na. Die was onthoofd. Maar die stonden niet in de keuken. Afgelopen nacht wat nieuwe zaailingen in het keukenraam geplaats en die waren vanmorgen alle zes onthoofd 😮.

IMG_20230409_101525.thumb.jpg.27e1bb066de877da5caf47e2a743e5e4.jpg

Nu overnachten de tomaten maar even in de auto. Ik ga nu eerst de val opzoeken. 

Geplaatst:
Op 9-4-2023 om 21:45, fre3ke zei:

Nu overnachten de tomaten maar even in de auto.

🤣

"Je hebt al heel veel geluk in je leven als je niet te veel pech hebt". Huub Buijssen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...