Geplaatst: 15 april 20232 j Een tiental plantjes zeepkruid op de kop getikt en morgen gaan die de grond in. Maar waar houden ze (niet) van? Volle zon, (half)schaduw, vlak naast elkaar, leemgrond, zure grond of net niet? Saponaria officinalis https://nl.wikipedia.org/wiki/Zeepkruid
Geplaatst: 15 april 20232 j Bij mij nergens meer. Tenminste dat hoop ik elk jaar. Toch komt er meestal wel weer wat op. Lekker in het zonnetje, in de moestuin, aan de rand. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 15 april 20232 j Langs een trap, of in een grote stenen bak. Bij mij op de klei in Frankrijk groeide het altijd wel zonder te klagen We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 15 april 20232 j Hee, die van jouw ziet er anders uit dan die van mij, @appelvrouw Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 15 april 20232 j Gebruiken jullie het zeepkruid ook? Ik stond er pas mee in mijn handen, niet gekocht, maar het blijft een interessant plantje.
Geplaatst: 15 april 20232 j Auteur Vrouwlief maakt haar eigen shampoo en zepen. Nu wil ze hier ook wat mee gaan experimenteren. Kwamen het toevallig tegen op een opendeurdag van een coöperatieve boerderij. Eerst zorgen dat het groeit 😄
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.