Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo moestuinforum,

Wij wonen sinds kort in dit huis en hebben een appelboom in de tuin staan. Nu vraag ik mij af hoe ik deze dien te snoeien. Sowieso de verticale "sprieten" inkorten zou ik denken? En er moet licht in de kroon, maarja waar is die kroon? Heb het idee dat er meerdere kronen in zitten?

spacer.png

Geplaatst:

6 takken onderin moest weg zijn en het is te rechtop, daarnaast te lange dunne takken moeten ingekort worden.

Mocht ik fout hebben dan verbeteren de rest mijn fouten wel.

Geplaatst:

Beetje lastig te zeggen; een boom is een driedimensionaal ding en een foto is een 2D projectie van die boom. Wat meer foto's van alle kanten kunnen al helpen. 

Verder is de snoei nogal afhankelijk van wat je met de boom wilt: als je een stam wilt met een kroon erop is er nog wel wat te doen. Als je een spilvorm wilt zit je al een eind in de goede richting, voor een leivorm ben je al een beetje te laat, zo te zien.

Voor je de snoeischaar ter hand neemt zou ik eerst een antwoord op die vraag formuleren. Dan is het ook nog van belang welk ras de appel is; niet alle appels worden op dezelfde manier gesnoeid.

Dus: eerst wat meer plaatjes en plannen, is wat beter een beeld van de boom te vormen en snoeiadvies te geven.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...