Geplaatst: 3 september 20241 j Omdat we nog steeds wat moeten verbeteren aan de droogkast, zijn ze ook meteen gerookt Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 9 september 20241 j Indrukwekkende oogst! Wat vonden jullie van de smaak? Ik vond het een combinatie van asperge smaak met paddestoel aroma (of omgekeerd). Zeker niet slecht, wel bijzonder. En sterkere smaak dan ik o.b.v. internet verwacht had. Ben ook wel benieuwd of drogen de smaak veranderd; heb je er al eentje op die manier geprobeerd Jorieke?
Geplaatst: 19 september 20241 j Er kwam er ineens weer 1 op, maar die was ook alweer opgegeten door slakken(?). Ik zie er nog wel een klein knopje naast, hopelijk volgen er meer!! Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 23 september 20241 j Auteur Hèhè, zijn ze eindelijk naar jou verhuisd 🤪 Hier dit jaar helemaal niks. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 25 september 20241 j Er komt nog het 1 en ander op, maar de slakken zijn er steeds snel bij. En dan dus vooral 's nachts, als de eenden er niet patrouilleren. Ik ben nu een paar keer met zaklamp en schaar slakken wezen doden, en nu bleef er zowaar wat voor ons over: Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 september 20241 j Naast en in 1 van de 3 bakken groeit helaas een andere paddenstoel. Betekend dat, dat er geen bietenputzwam meer gaat komen omdat dat stuk met snippers nu bezet is? Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 2 oktober 20241 j Auteur Geen idee,maar in mijn bak is de Stropharia dit jaar niet meer verschenen en iets soortgelijks aan de jouwe wel in grote getale. Het zou kunnen dat de bak niet genoeg voeding meer heeft voor Stropharia en er dus een andere opruimer voor de restjes is. Complex spul, die paddenstoelen 🤔 Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 13 november 20241 j Hee, ineens weer een best flinke zwam kunnen oogsten! Ik zag de snippers wat omhoog bollen en toen ik daar voorzichtig wat weghaalde zat er een mooie paddenstoel onder. Die leek niet echt lekker door de nieuwere laag snippers te komen. Misschien volgend jaar pas wat later weer nieuwe snippers toevoegen aan de bak...? Er zijn ook wat beesten die zitten te peuren in die plek met houtsnippers. Of dat nou merels zijn, of onze eigen eenden ofzo, dat weet ik niet. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 november 202430 Nov Even zodat ik het over een tijdje hier terug kan lezen: ik heb gisteren een nieuw bed gemaakt voor de stropharia. Op een plek waar nog geen houtsnippers enz. lagen, dus hopelijk zitten er niet al 'verkeerde' zwammen op die plek. Ik heb een laag karton, dan stro, dan een paar flinke scheppen uit het (enige) actieve stropharia bed, en dan een berg verse wilgensnippers om en om aangebracht. Hopelijk gaat het wat doen! In dat oudere bed heb ik het weggeschepte spul vervangen voor stukjes paddenstoelen-stam die al mooi aan elkaar waren gegroeid weer. Met wat stro en een laag verse snippers. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 30 november 202430 Nov Dat ziet er al mooi beschimmeld uit. Heb je dat in een platte laag gelegd of meer in hoopjes? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 13 februari13 Feb Ik kweek ze ook sinds een paar jaar, maar kwamen ineens niet meer op. Vorig jaar een nieuwe kweek proberen op te zetten, maar helaas weer niks. Waarschijnlijk niet erg actief broed geweest. Heeft hier iemand een beetje broed voor mij, zodat ik een nieuwe kweek kan opstarten? (Regio achterhoek) 13 februari13 Feb aangepast door abracadavra
Geplaatst: 14 februari14 Feb Tja ik heb nog geen idee wat mijn mycelium-transplantatie gaat doen En of mijn 1 jaar oude bed weer tot leven gaat komen dit jaar. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 14 februari14 Feb 4 minuten geleden, Jorieke123 zei: En of mijn 1 jaar oude bed weer tot leven gaat komen dit jaar. Dat is inderdaad altijd maar weer afwachten bij deze kweek.
Geplaatst: 7 mei7 Mei Er komen er weer wat boven in mijn oudere 'bed', waar nieuwe snippers op zijn gegooid deze winter. Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 oktober27 Okt Daarna kwam er helemaal niets meer! Het was natuurlijk ook wel droog, langere tijd, maar een tijd de sproeier er op heeft ook niet geholpen. En nu het alweer een tijdje regent, komt er ook nog steeds niets. Niet in het nieuwe bed, en ook niet in het oude wat ik opnieuw had voorzien van snippers en ook weer wat stro met wat doorgroeid spul van de voetjes. Wel kwam ik ze een paar keer tegen in de moestuin, en ook in het grote veld van de ossen. Nou ben ik dan wel een beetje een schijterd, die ze dan niet durft te eten want wie weet lijken ze er gewoon veel op maar ben je op slag dood na een hapje Ook waren die in het veld van de ossen al gauw aangevreten door de vele naaktslakken daar (buiten bereik van de eenden) en ze waren ook al wat vertrapt toen ik ze vond. Hopelijk komen er meer!(foto van 20-9)die in de moestuin stonden tussen/onder de pompoenen(foto van 31-7) Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Geplaatst: 27 oktober27 Okt Onvoorspelbare paddestoelen !PS die laatste lijkt me een ander soort te zijn.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.