Jorieke123 Geplaatst: 1 januari Auteur Geplaatst: 1 januari 16 uren geleden, Arja zei: realieer me nu wel dat mijn twee planten misschien wat dicht bij elkaar staan. Och, ze kunnen in dit geval aan meerdere kanten goed groeien. Dat ze elkaar een beetje raken met hun bladeren zal niet erg zijn. Ze staan er mooi bij iig! 1 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
woldistel Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari (aangepast) Ziet er goed uit! Ik zat net te lezen over de spruitbroccoli en andere bloemetjeskolen n.a.v. de bimivraag in een ander topic. 1 januari aangepast door woldistel Quote
EdelSpint Geplaatst: 1 januari Geplaatst: 1 januari Leuk! Misschien komend jaar ook maar telen, heb geen overblijvende koolplanten. Ik laat ze altijd bloeien (vind dat prachtig!) En te weinig tijd om actief bloeischeuten weg te halen, maar dit jaar eens proberen. Deze topic doet me overigens wel weer denken aan het opgeblazen concept "wisselteelt". Iedereen altijd bang voor knolvoet, maar plotseling niet als we kolen als vaste plant behandelen (zoals hier of eeuwig moes). Zie ook deze post: https://www.moestuinforum.nl/topic/48528-wisselteelt/?do=findComment&comment=520853 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 2 januari Auteur Geplaatst: 2 januari Mijn planten staan er stuk voor stuk anders bij. Ik heb een brede lage: Meerdere kleinere planten in een anti-engerlingen-bak: En ook deze hele hoge: 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
woldistel Geplaatst: 2 januari Geplaatst: 2 januari Ik heb voor komend jaar nieuwe Piracicaba zaden besteld, absoluut een favoriet. Dikke bloemknoppen en ook heel veel. Ik heb ze twee jaar geleden voor het laatst gezaaid en vorig jaar heeft echt niks het in mijn tuin overleefd qua slak, dus toen ben ik ook gestopt met zaaien. Ik heb nu ook helemaal niks in de tuin qua brassica. Alles van onderstaande foto ga ik weer zaaien. Dit jaar ga ik er wel weer voor. Je kunt er toch geen peil op trekken qua weer of slak Quote
EdelSpint Geplaatst: 2 januari Geplaatst: 2 januari Inderdaad, gewoon blijven proberen @woldistel! De aanhoudt wint 1 Quote
Arja Geplaatst: 6 april Geplaatst: 6 april Ik zag vandaag dat de eerste roosjes in mijn Nine Star verschijnen, maar ze zijn erg klein. Ik heb niet het idee dat ze groter gaan groeien - of kan dat nog steeds? Na het doorploegen van dit topic denk ik dat het handig zou zijn om wat van de vele zijscheuten te verwijderen. Ze zijn echt heel vol. Misschien dat ik dan meer grote ipv veel kleine roosjes krijg? 2 Quote
Jorieke123 Geplaatst: 6 april Auteur Geplaatst: 6 april Ja, voor volgend jaar kan je hem eens snoeien. Dit jaar eet je lekker wat kleine kooltjes! Hier komen ze ook nu. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
acpronk Geplaatst: 11 april Geplaatst: 11 april @Arjaeet je het blad ook? Het lijkt zo wel een flinke maaltijd, is dat ook zo? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Arja Geplaatst: 11 april Geplaatst: 11 april Blad denk ik niet. @Jorieke123? Het lijkt veel, maar het zijn veel erg kleine roosjes. Die in mijn hand is de grootste. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 11 april Auteur Geplaatst: 11 april Wat van die kleine blaadjes eet ik wel mee ja. Maar de grotere oudere bladeren niet nee. 1 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.