Yuckotheclown Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Wil dit jaar verder uitbreiden, en wat nieuwe dingen uitproberen.Dus zoveel mogelijk ervaring opdoen, en kijken wat er volgend jaar mogelijk is. Dit is er ondertussen al gedaan : Nieuw geplant "Braeburn" terrasboompje Binnenkort vol planten, met aardbeienplanten Proef : zomerwortelen kweken in een sinaasappelkistje Dit strookje grond staan nu een "Elstar" terrasboompje, Framboos en een Aalbes Kweekkastje (teveel betaald bij de tuincentrum) gevuld met tomaat/paprika/aardbei/peper/krulsla Bij de action te koop voor geen 3 euro Vandaag nog een wormenbak gemaakt van opbergboxen bij de action(gevuld met wat potgrond/compost/oud papier/groenteresten) Verder wil ik nog een insectenhotel maken.En kijken of groente's verbouwen in hanging basket's ook werkt (ontdekt via youtube "upside down gardening) Link to comment Share on other sites More sharing options...
appelvrouw Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 heel erg veel succes! Zijn terrasboompjes nog lager dan laagstam boompjes? We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuckotheclown Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 Er werd gezegd, dat ze iets kleiner dan 2m werden.(er werd niets vermeld op de label)Tijd zal het leren En worden ze als nog te groot, dan moeten we een ander plekje zoeken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Leuk dat je ook 'aan de wormen ' gaat.Ik liet het net aan m'n moeder zien, want action is goedkoper met kratten natuurlijk maar ze zegt dat het dan niet donker genoeg is erin voor de wormen. Heb je nog iets wat je eromheen zet? Nou heel veel pleizer met je tuin en nieuwe aankopen! http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Leuk dat je ook 'aan de wormen ' gaat. Nu nog de recepten > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
Helly Posted March 14, 2012 Share Posted March 14, 2012 Ik dacht ook dat de wormen in een donkere bak moesten omdat ze niet van licht houden (ze zitten niet voor niets onder de grond of onder een bult ). En terrasboompjes, horen die niet in een pot/bak te staan? Anders worden ze toch groter (heb deze vraag ook al gesteld in je voorsteltopic). Good things come in small packages Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuckotheclown Posted March 14, 2012 Author Share Posted March 14, 2012 heb de bakken met wormen in de schuur/hok staan.(daar is het al aardig donker)Dus ik hoop dat het goed gaat.Anders moet ik als nog voor andere bakken shoppen.(had er niet goed over nagedacht ) betreft de appelbomen.Zover ik weet, zijn ze gekweekt op langzaam groeiende onderstam.Alleen weet ik dit niet 100% zeker.Weet alleen dat ze +/- 2m groot worden.(misschien dat iemand hier uitsluitsel over kan geven) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuckotheclown Posted March 15, 2012 Author Share Posted March 15, 2012 Intussen de wormenbak gecontroleerd.Ze hebben het naar hun zin.Ze woelen de aarde rustig rond. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Yuckotheclown Posted March 24, 2012 Author Share Posted March 24, 2012 Even een kleine update : Van de week nog wat planten gehaald bij de welkoop.Krulsla en ijsbergsla verpot Broccoli verpot Verder van de week, heel veel tomatenplanten en paprikaplanten verspeend (eigenlijks teveel gezaaid)Nog steeds wachten op mijn bestelling op easyplant.nl En nog een bestelling geplaatst bij zaadhandel van der wal.Waaronder 2 hangende moestuintjes. P.s. voor de engelstalige mensen onder ons.Ik vond leuke filmpjes op youtube.Van een amerikaan die square foot garden in zijn voortuin toepast.Even zoeken onder "growingyourgreens", en je vind honderden filmpjes van deze man. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Missmass Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Ziet er leuk uit zeg!! Gardening is cheaper than therapy. And you get tomatoes! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelmer Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Waarvoor dient die wormenbak? Denk dat je de wormen gebruik voor in bijv. een makkelijke moestuin voor het luchter maken omwoelen van de grond? “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts