Ga naar inhoud
Bekijk in de app

Een betere manier om deze website te gebruiken. Meer informatie.

Moestuin Forum

Een app met volledig scherm op uw startscherm met pushmeldingen en meer.

Om deze app op iOS en iPadOS te installeren
  1. Tik op Deelpictogram in Safari
  2. Blader door het menu en tik op Toevoegen aan startscherm.
  3. Tik op Toevoegen in de rechterbovenhoek.
Om deze app op Android te installeren
  1. Tik op het menu met drie puntjes (⋮) in de rechterbovenhoek van de browser.
  2. Tik op Toevoegen aan startscherm of App installeren.
  3. Bevestig door op Installeren te tikken.

Bruine bladeren aan laurierkers

Featured Replies

Geplaatst:

2 van mijn laurierkersenbomen/stuiken hebben ineens bruine bladeren. Ik vind het niet de mooiste planten. Ze helpen wel goed tegen inkijk zolang ik nog niets beters heb verzonnen.

Zou dit een schimmel zijn of stond er teveel koude wind op deze winter? Ik heb dit nog nooit eerder gezien.

dsc0020620221331817066.JPG

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Ik denk dat het van de kou komt van de afgelopen winter. Hier in de buurt zie je het erg veel, vooral op de open gebieden waar de wind dus behoorlijk langs komt! Naar mijn idee loopt het vanzelf weer uit, maar dat weet ik niet zeker .

Geplaatst:

Dat is vorst schade...heb ik ook....je kunt het bruine gedeelte eraf snoeien...op de snoeiplek loopt de tak weer gewoon uit....meestal splitst de tak zich dan in tweeën.

Geplaatst:
  • Auteur

Kennelijk was er een hele koude zuiderwind hier Het is aan de zuidkant en niet beschut...

Bedankt voor jullie antwoorden.

Groetjes, Birgit (Soil Food Web Consultant) Meer weten over het microscopische bodemleven? https://rijkebodem.eu

Geplaatst:

Bevroren grond waardoor de plant geen vocht meer kon opnemen, maar wel bleef verdampen. -> Uitdroging dus.

Het viel me hier op bij een struik waar de helft nog met sneeuw bedekt was.. die helft is nog altijd fris groen, de andere helft is kaal... Waarschijnlijk omdat dat stuk onder de sneeuw minder verdampte.

Geplaatst:
  • Auteur

Dat verklaart het inderdaad.

Geplaatst:

Kun je gewoon wegknippen, hier in de buurt hebben veel laulierkersen het ook.

Players only love you when they're playing.

Geplaatst:

Het viel me hier op bij een struik waar de helft nog met sneeuw bedekt was.. die helft is nog altijd fris groen, de andere helft is kaal... Waarschijnlijk omdat dat stuk onder de sneeuw minder verdampte.

Sneeuw isoleert en houd de kou weg bij de plant...raar maar waar....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

Browser pushmeldingen instellen in uw browser

Chrome (Android)
  1. Tik op het slotpictogram naast de adresbalk.
  2. Tik op Machtigingen → Meldingen.
  3. Pas uw voorkeuren aan.
Chrome (Desktop)
  1. Klik op het hangslotpictogram in de adresbalk.
  2. Selecteer Site-instellingen.
  3. Zoek Meldingen en pas uw voorkeuren aan.