dennislp Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Ik wil dit jaar weer waterkers in een bak kweken, maar dat moet dus wel onder water staan. Maar dan komt er weer snel alg etc. in dus ik dacht aan stromend water. Nu zag ik o.a. op Dealextreme.com een leuk solar-waterpompje:http://www.dealextreme.com/feedbacks/browseVideos.dx/sku.71720~id.16901 Maar zo'n pompje.. dat raakt zeker na een tijdje weer verstopt door vuil? Kan je er iets van een filtertje voor plakken? Ik heb totaal geen ervaring met waterpompjes Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Ik heb vorig jaar een platte bak ingegraven tegen een muurtje, op een beschaduwde plek en daar heeft mijn waterkers het goed gedaan. Geen algprobleem gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 ik vul een roestvrijstalen bak met bemeste tuinaarde en meng daar algen kalk doorheen. Vervolgens maak ik het kledder nat modder zeg maar. Daarboven op zaai ik de waterkers. Altijd nat houden en het groeit welig. Heerlijke waterkers en o zo makkelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 hmm, ik had alg toen het in de zon stond ja. Anders probeer ik dit jaar wel gewoon n bak met modder en n bak in de schaduw met water. Is simpeler denk Mijn planten vorig jaar weinig van kunnen oogsten, na een tijdje kwamen er rupsen in Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Misschien een kleine rechtzetting: ik heb ook wel aarde in die bak gedaan, goed nat gezet en gemengd met wat grint om de wortels grip te geven. Zodra de plantjes wat groter waren aangevuld met water. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 absoluut een schaduw plek ja Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Klinkt erg leuk!Kan je dat ook in een vijver doen? Algen komen vaak als er teveel voedingsstofeen in het water zitten en een groot deel kan je oplossen door zuurstofplanten in de vijver te zetten Voraal veel fonteinkruid. Maar weet niet of dat ook werkt met kleinere bakken... En in de schaduw heb je het waarschijnlijk minder! Ik ga zo eens kijken wat dat waterkers nu precies is..in m'n hoofd hoor ik alweer stemmetjes met HEBBEN! Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 19, 2012 Author Share Posted March 19, 2012 Waterkers kan ook in de vijver ja! Jij zoekt volgens mij oplossingen nu alle grond delen al vol zijn met eetbaar spul, ook maar de vijver eetbaar maken? Dacht ook dat waterkers voordelen had. Als ik het goed hebt werkt waterkers ook water zuiverend.Jep, daarom vond ik die algen bij mij ook nog raarder Edit; offtopic De pepermunt doet het hier ook goed in de vijver Geen idee of dat per soort verschilt.. maar hier staat er een overal in de vijver die zich zelf wist uit te zaaien... ... ... Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rantje Posted March 19, 2012 Share Posted March 19, 2012 Ja daarom mag ik ook de munt niet bij de vijver doen...opa zijn hele tuin staat ervol mee, in de vijver, naast de vijver, in het gras, bij de buren! Nou ja, is toch handig om die ruimte ook optimaal te gebruiken Al mocht ik m'n broccoli die ik daar geparkeerd had wel weer weghalen, lullig maar ja... Quote http://mijnmakkelijkemoestuintje.punt.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
geertlaurent Posted May 24, 2015 Share Posted May 24, 2015 Als je een bak/ton/mini vijver maakt voor de teelt van waterkers Hoe diep mag dat water dan maximum staan? En mag dat regenwater zijn of moet het leidingwater zijn? De ton heb ik al en de jonge waterkers plantjes ook nu moet ik ze nog samenbrengen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts