dennislp Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Ik wil dit jaar weer waterkers in een bak kweken, maar dat moet dus wel onder water staan. Maar dan komt er weer snel alg etc. in dus ik dacht aan stromend water. Nu zag ik o.a. op Dealextreme.com een leuk solar-waterpompje:http://www.dealextreme.com/feedbacks/browseVideos.dx/sku.71720~id.16901 Maar zo'n pompje.. dat raakt zeker na een tijdje weer verstopt door vuil? Kan je er iets van een filtertje voor plakken? Ik heb totaal geen ervaring met waterpompjes Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Claudia69 Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 Ik heb vorig jaar een platte bak ingegraven tegen een muurtje, op een beschaduwde plek en daar heeft mijn waterkers het goed gedaan. Geen algprobleem gehad. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Nicolette Posted March 18, 2012 Share Posted March 18, 2012 ik vul een roestvrijstalen bak met bemeste tuinaarde en meng daar algen kalk doorheen. Vervolgens maak ik het kledder nat modder zeg maar. Daarboven op zaai ik de waterkers. Altijd nat houden en het groeit welig. Heerlijke waterkers en o zo makkelijk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dennislp Posted March 18, 2012 Author Share Posted March 18, 2012 hmm, ik had alg toen het in de zon stond ja. Anders probeer ik dit jaar wel gewoon n bak met modder en n bak in de schaduw met water. Is simpeler denk Mijn planten vorig jaar weinig van kunnen oogsten, na een tijdje kwamen er rupsen in Quote > Planten kopen? Doe het bewust! Link to comment Share on other sites More sharing options...