Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Munt, salie en rozemarijn aangetast


dridi

Aanbevolen berichten

Ik heb echt geen idee wat het voor beestje is. Ik ben nu al een poosje aan het googelen en verder dan trips vliegjes komt Google lens niet bij het vliegje en de laatste foto vindt hij dat het een schildluis is.

Vergeeld blad bij planten is vaak een teken van magnesium gebrek. Je kunt bitterzout gebruiken om dat te herstellen. Hebben ze bij Kruidvat, even zoeken naar een pot epsomzout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij wel trips: 

Volwassen tripsen lijken op langwerpige vliegjes. Je kan ze in verschillende kleuren tegenkomen: zwarte , bruine zelfs rode.  Ze zuigen plantensappen uit de bladeren waardoor de bladeren verkleuren in beige of witachtige tinten.
Voorbeeld om mee te vergelijken:

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, rorror zei:

Lijkt mij wel trips: 

Volwassen tripsen lijken op langwerpige vliegjes. Je kan ze in verschillende kleuren tegenkomen: zwarte , bruine zelfs rode.  Ze zuigen plantensappen uit de bladeren waardoor de bladeren verkleuren in beige of witachtige tinten.
Voorbeeld om mee te vergelijken:

image.png

Aha, maar lijken er inderdaad ook wel op 🤔

Link naar reactie
Delen op andere sites

@dridi, ik heb precies dezelfde klachten als jij met al mijn kruidenplantjes. Ik heb er ook al eens een topic voor geopend. Eerst wil je weten wat het is, en dan hoop je tips te krijgen hoe er vanaf te komen.

 

Ik heb een tijdje gespoten met groene zeep en spiritus, en dat hielp als ik dagelijks enkele malen bij alle planten langs ging met de spuit. Zodra ik er mee stopte, begon alle ellende weer van voor af aan.

 

Nu lees ik graag verder mee in jouw topic om te zien of er ook oplossingen komen. De kruiden zijn op deze manier onbruikbaar.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...