Jump to content

Recommended Posts

Posted (edited)

Hallo, ik heb in mijn kas een aubergine plant staan die volop vruchten levert. Ze worden paars maar niet groot. Als ik ze lange laat hangen worden ze oranje geel. 
is dat normaal? Zijn die nog te eten of moet ik ze gewoon klein en paars oogsten?IMG_4751.thumb.jpeg.d0c633ceaeae1bbace64c22a2b8f1796.jpegimage.thumb.jpg.c3e2d7caa544661e77c868834b4a29fe.jpg

Edited by Bazarie
  • Like 1
Posted (edited)

Lijkt Inderdaad een mini Aubergine, weet je het ras? 

Aubergines eet je eigenlijk niet rijp, je eet ze net als met courgettes jong. Bij het rijpen verkleurt de aubergine en dan zijn ze niet eetbaar meer. Zelf nooit geproefd maar van horen zeggen: sponzig en bitter. 

Edited by Vastone
Posted

Als ze paars zijn, zijn ze rijp. Je hebt er een boel, mooi! Dus vooral niet treuren voor die paar waar je te laat mee was.

Die gele kan je hoogstens nog roosteren. Dan gaat dat taaie er van af, maar ik vermoed dat ze zelfs daarvoor eigenlijk al te ver heen zijn. Ik zou ze lekker weggooien.

Posted

Dank voor de tips. De gele heb ik idd weggedaan. De plant blijft vruchten afgeven dus heb nog genoeg over voor een maaltje😁. Enne Huub … ik weet dat we aubergine niet rauw moeten eten😜.

• Like 2