Jump to content

Recommended Posts

Posted

Online zag ik deze foto van een wel heel spectaculaire zwarte wortel. Volgens het bijschrift was het Black Nebula. Maar die is naar mijn weten helemaal zwart van binnen. Online kon ik m nog niet goed vinden. Wie herkent deze varieteit?

8E9C1F33-8DAD-4618-AE04-4FF171D8603D.jpeg

• Like 3

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Posted

Ik heb hem wel gehad. De paar die het gered hebben, waren helemaal donker gekleurd van binnen.

Ik ben erg slecht in het kweken van wortel, maar namen als atomic red, cosmic purple en black nebula kan ik als sci-fi liefhebber niet weerstaan. Levert ook nog eens een handvol mooie wortelen op.

Deze is wel heel spectaculair

Posted

@Inloggevens kwijt ja, het lijkt haast alsof er meerdere types Black Nebula bestaan. Kan natuurlijk. Maar als ik morite ga doen voor zwarte wortels, lijkt zoiets me wel tof.

@woldistel high five! Jij ook moeite met wortels kweken! Overal hoor ik altijd dat dat een van de de makkelijkste groentes is om te kweken, maar ik slaag er al jaren in niet verder te komen dan loof en wat zielige wurmpjes. Het is een verademing om te lezen dat ik niet de enige moestuinier ben die moeite heeft met deze ‘makkelijke’ groente 😜

Posted

Er zijn er hier op het forum nog wel een paar, hoor 😉

Ik doe blijkbaar altijd iets fout. Niet uitdunnen of op het verkeerde moment, zaaien terwijl er net een hele natte of juist droge periode aankomt, veel te dik gezaaid of veel te dun gezaaid, teveel of te weinig schaduw, teveel mest of superarme grond. Pastinaak is geen probleem, hup zaaien en later pastinaken (alleen wat blaren als ik niet oppas, maar verder easy peasy). 

Maar soms heb ik een paar wortelen en de smaak van een hele verse, net uit de grond wortel maakt alles goed. Dus ik blijf hardnekkig elk jaar weer zaaien.

Maar makkelijk, nou nee.

• Like 3
Posted

Voor het tweede jaar op rij redelijk veel aantasting van de wortelvlieg helaas. Ondanks rijen uien en wortels om en om, dat helpt dus op mijn tuin totaal niet.

• Like 2
Posted

Ik heb ze deze keer onder een fijnmazig net. En met de prei ernaast. We gaan het zien. Ze zijn alvast redelijk opgekomen en dat is al heel wat.