Goldfish Geplaatst: 1 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2023 Gestekelde chayote toegevoegd aan mijn aanbod. Eetbare bloemen toegevoegd aan mijn vraag. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 oktober 2023 Geplaatst: 1 oktober 2023 Die eetbare bloemen, moeten die eenjarig zijn? Ik heb daglelie maar die wil dus wel een vaste plek. Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
Ciska Geplaatst: 1 oktober 2023 Geplaatst: 1 oktober 2023 Als je wilt heb ik ook nog wel een stekje longkruid voor je... 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 1 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2023 @Jorieke. Daglelies zijn welkom! 1 Quote
Goldfish Geplaatst: 1 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 1 oktober 2023 @Jorieke123 Gaat het om enkelbloemige daglelies? Volgens een bron zouden alleen die eetbaar zijn, meerbloemige soorten niet. Informatie over de Hemerocallis (daglelie) | Kwekerij Joosten | Iris en Hemerocallis planten (kwekerij-joosten.nl) Andere bronnen maken dat onderscheid niet. Quote
Jorieke123 Geplaatst: 1 oktober 2023 Geplaatst: 1 oktober 2023 Deze: ik eet ze af en toe en leef nog 2 Quote Giga-gaas.nl facebook.com/Veldvarkens
jootje Geplaatst: 1 oktober 2023 Geplaatst: 1 oktober 2023 Vincent, ik heb wel knoflook voor je. 😊🧄🧄🧄 1 Quote
acpronk Geplaatst: 1 oktober 2023 Geplaatst: 1 oktober 2023 Eetbare bloemen voor in de salade of als thee?Ik heb wel zaad van komkommerkruid, groot kaasjeskruid, kamille en goudsbloem.Knoflook.Welke rassen zoek je?Herfstframboos.Onder voorbehoud kan ik wel Autumn Bliss uitsteken, en anders wel een andere keer.Kiwibessen ben ik wel benieuwd naar. Heb tot nu toe alleen de issai gegeten van mijn moestuin buurman (gekregen, niet zelf geplukt).Mijn kiwibessen weigeren nog te bloeien... Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
acpronk Geplaatst: 1 oktober 2023 Geplaatst: 1 oktober 2023 De chayote Pronks Pride is denk ik niet zaadvast. Tante heeft die ook, maar dit jaar zitten er een heel stuk meer stekels aan...En ik zet die niet meer, eerste jaar was schijnbaar beginnersgeluk, 3 jaar nadien bijna geen oogst gehad. De ruimte in huis kan ik beter voor wat anders gebruiken. Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Goldfish Geplaatst: 2 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2023 @acpronk Liefst eetbare bloemen als in de salade. Knoflook: alle rassen zijn welkom geen voorkeur. Kiwibessen: ik neem in elk geval Weiki en Geneva mee, mogelijk ook nog andere rassen. Jammer dat jouw familienaam niet zal voortleven in een Chayote ras. Quote
Goldfish Geplaatst: 2 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2023 22 uren geleden, Jorieke123 zei: Deze: ik eet ze af en toe en leef nog En je ziet er ook nog erg gezond uit! Ik vind ze mooi dus neem er graag een paar van je over. 3 Quote
acpronk Geplaatst: 3 oktober 2023 Geplaatst: 3 oktober 2023 23 uren geleden, Goldfish zei: Knoflook: alle rassen zijn welkom geen voorkeur Om te eten of om te telen? Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Goldfish Geplaatst: 4 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 4 oktober 2023 @acpronk Om te telen. Dus een paar tenen volstaan. Behalve de olifanten zijn alle echte knofloken bij mij dit jaar een drama geweest qua opbrengst, dus heb zin in revanche volgend seizoen. Quote
Tanja65 Geplaatst: 4 oktober 2023 Geplaatst: 4 oktober 2023 @Goldfish over de minimaal eens in je leven gekweekt: heb je al eens olijfkomkommer geprobeerd? Die groeit hier elk jaar zijn bak uit. Ik ben altijd te laat met plukken want ze zijn het lekkerst op olijfgrootte, en dan inderdaad rauw. Groter zijn ze prima (in stukjes) te wokken, als ze erg zijn doorgeschoten dan zonder de (dan zwarte) zaden. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Goldfish Geplaatst: 5 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 5 oktober 2023 Goed idee. Antwoord: ja , totdat slakken de boel om zeep hielpen. Dus als je een paar zaden kan missen dan graag. Quote
Tanja65 Geplaatst: 5 oktober 2023 Geplaatst: 5 oktober 2023 Dan neem ik die voor je mee 👍 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Tanja65 Geplaatst: 6 oktober 2023 Geplaatst: 6 oktober 2023 (aangepast) @Goldfish ik zag gisteren dat de framboos van de buurman in ons veldje opkwam. Ik denk tenminste dat het de framboos van de buurman is, van nauwelijks een halve meter verderop. Ik zie nu dat je herfstframbozen zoekt, dat is die - als het inderdaad de framboos van de buurman is - zeker want bij de buurman zitten er nu vruchten aan. Zal ik die opkomende bezoeker morgenochtend nog voor je uitsteken? 6 oktober 2023 aangepast door Tanja65 Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Goldfish Geplaatst: 7 oktober 2023 Auteur Geplaatst: 7 oktober 2023 Ja als het herfst is graag. Eenvoudiger met snoeien en woekeren minder dan zomer is mijn ervaring. 1 Quote
acpronk Geplaatst: 7 oktober 2023 Geplaatst: 7 oktober 2023 Autumn Bliss kan ook goed woekeren hoor Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Tanja65 Geplaatst: 7 oktober 2023 Geplaatst: 7 oktober 2023 Het is beslist een herfst want er komen pas sinds een paar weken vruchten aan en ze zijn nog niet eens allemaal rijp. Hij staat al klaar. Quote * er komt altijd weer een nieuwe lente *
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.