Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Eetbare bloemen voor in de salade of als thee?
Ik heb wel zaad van komkommerkruid, groot kaasjeskruid, kamille en goudsbloem.

Knoflook.
Welke rassen zoek je?

Herfstframboos.
Onder voorbehoud kan ik wel Autumn Bliss uitsteken, en anders wel een andere keer.

Kiwibessen ben ik wel benieuwd naar. Heb tot nu toe alleen de issai gegeten van mijn moestuin buurman (gekregen, niet zelf geplukt).
Mijn kiwibessen weigeren nog te bloeien...

Geplaatst:

@acpronk Liefst eetbare bloemen als in de salade. Knoflook: alle rassen zijn welkom geen voorkeur.   Kiwibessen: ik neem in elk geval Weiki en Geneva mee, mogelijk ook nog andere rassen. 

Jammer dat jouw familienaam niet zal voortleven in een Chayote ras. 

Geplaatst:
22 uren geleden, Jorieke123 zei:

Deze: ik eet ze af en toe en leef nog ;) 

En je ziet er ook nog erg gezond uit! Ik vind ze mooi dus neem er graag een paar van je over. 

• Like 3
Geplaatst:

@Goldfish over de minimaal eens in je leven gekweekt: heb je al eens olijfkomkommer geprobeerd? Die groeit hier elk jaar zijn bak uit. Ik ben altijd te laat met plukken want ze zijn het lekkerst op olijfgrootte, en dan inderdaad rauw. Groter zijn ze prima (in stukjes) te wokken, als ze erg zijn doorgeschoten dan zonder de (dan zwarte) zaden. 

* er komt altijd weer een nieuwe lente *

Geplaatst: (aangepast)

@Goldfish ik zag gisteren dat de framboos van de buurman in ons veldje opkwam. Ik denk tenminste dat het de framboos van de buurman is, van nauwelijks een halve meter verderop. Ik zie nu dat je herfstframbozen zoekt, dat is die - als het inderdaad de framboos van de buurman is - zeker want bij de buurman zitten er nu vruchten aan. Zal ik die opkomende bezoeker morgenochtend nog voor je uitsteken?

aangepast door Tanja65

Geplaatst:

Het is beslist een herfst want er komen pas sinds een paar weken vruchten aan en ze zijn nog niet eens allemaal rijp. Hij staat al klaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...