mucho Posted September 11, 2023 Posted September 11, 2023 (edited) Ik heb nu een aantal pompoenen die rotten aan de plant. Zie eerste foto. Tweede foto is een gezonde pompoen. Wat kan daar de oorzaak van zijn? Dank je wel. Edited September 11, 2023 by mucho Quote
Patrijs Posted September 11, 2023 Posted September 11, 2023 Welkom, Mucho. Waarschijnlijk is deze pompoen niet bevrucht. De vrucht sterft dan snel af. Quote De moestuin van Patrijs
mucho Posted September 11, 2023 Author Posted September 11, 2023 Heel erg bedankt voor je reactie. Ik was in de veronderstelling dat niet bevruchte bloemen direct sterven. De vrucht is dan nog heel klein is. Ik heb ze wel met een kwast getracht te bevruchten, door bloesem van een mannetjes plant op de vrouwtjes plant te plaatsen. Kan ik daar iets in verkeerd hebben gedaan? Quote
Kevins Moestuin Posted September 11, 2023 Posted September 11, 2023 Wat ook nog kan is dat ze wel bevrucht zijn maar dat er teveel pompoenen aan de ranken hangen zo had ik vorig jaar 12 struks butternuts aan een plant uiteindelijk stoot de plant zelf nog vruchten af ook wanneer deze groter zijn als er niet genoeg tijd is om alles af te rijpen. Ik bleef met 8 rijpe butternuts over. Quote
mucho Posted September 11, 2023 Author Posted September 11, 2023 Beste Kevin, Dank voor het bericht. Zo had ik het mog niet bekeken. Quote
Recommended Posts