appelvrouw Geplaatst: 22 september 2023 Geplaatst: 22 september 2023 (aangepast) Geïnspireerd door de foto van Jorieke haar zoete aardappels. Het leek me wel wat al die verschillende aangevreten groente en fruit en kruiden bij elkaar te zien, ter lering ende vermaak..met natuurlijk erbij wie de verdachten zijn. Ik trap af met een foto van mijn Marina di Chioggia biet, verdacht is hier de woelmuis en niet de woelrat ( kleinere tanden sporen ) 22 september 2023 aangepast door appelvrouw 4 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 23 september 2023 Geplaatst: 23 september 2023 Slakkenvraat…. Netjes de schil eraf geknaagd en de pitten laten zitten. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 23 september 2023 Auteur Geplaatst: 23 september 2023 Misschien krijgen ze de pitten niet weg, hebben slakken eigenlijk tanden, ja toch? 2 Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
acpronk Geplaatst: 23 september 2023 Geplaatst: 23 september 2023 Bij mij gingen de slakken een gat knagen, en aten ze de tomaat aan de binnenkant op.. maar dat waren wegslakken. 1 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
tielse flipje Geplaatst: 23 september 2023 Geplaatst: 23 september 2023 Slakken eten met een tongrasp, de radula. Quote
redzebra Geplaatst: 24 september 2023 Geplaatst: 24 september 2023 Pompoen, hij lag omgekeerd en zag er goed uit, tot ik hem vandaag plukte. Het moet evenwel nog niet lang geleden gebeurt zijn, binnenkant nog niks rot of beschadigd, nog 4,5 kilo vruchtvlees kunnen redden. veldmuis ? 1 Quote
jootje Geplaatst: 24 september 2023 Geplaatst: 24 september 2023 Oehhhh..das zonde Red Zebra! Fijn dat je nog wat hebt kunnen redden! Ik ga gelijk hier achter kijken…ik wéét dat ik muisjes heb, en er ligt nog 1 pompoen….. 1 Quote
appelvrouw Geplaatst: 24 september 2023 Auteur Geplaatst: 24 september 2023 Een beauty van een pompoen. Het lijken mij idd kleine tandjes. Ik kan het niet goed zien, is hij alleen van de zijkant aangevreten of ook daar achterop (en dus van onderaf) van onderaf zou op woelmuis kunnen duiden. Quote We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Mellie Geplaatst: 25 september 2023 Geplaatst: 25 september 2023 Misschien krijgen ze de pitten niet weg, hebben slakken eigenlijk tanden, ja toch?Ik denk slak afhankelijk? Want ik heb ook tomaten die hol zijn en waar dus alleen de pitten van weg zijn. Allemaal met slakkensporen, dus onbetwist dat het slakken zijn. @redzebra jeetje, balen zeg van zo’n mooie pompoen. Gelukkig viel er nog wel wat te redden. Quote
annaelizabeth Geplaatst: 25 september 2023 Geplaatst: 25 september 2023 Zowel voor de pompoenen als voor de tomaten is het waarschijnlijker dat de slakken de kans grijpen die de muizen voor ze hebben gecreëerd: de muizen maken de tomaten open en eten de pitten en daarna werpen de slakken zich op het vruchtvlees. Ik heb dit in de tomaten, de paprika's en de courgettes. De pompoenen en de kokommers had ik op tijd geoogst. Quote
redzebra Geplaatst: 25 september 2023 Geplaatst: 25 september 2023 (aangepast) @appelvrouw ja achteraan ook, veldmuis behoort dacht ik ook tot de woelmuizen dus ja iets in die trend denk ik, Normaal heb ik er weinig last van omwille van de katten die regelmatig 1 brengen, dit moet echt een beschut plekje geweest zijn, ik had de week ervoor een andere geoogst waar niks aan de hand was, maar tja dat is de natuur er is een pak open veld rondom. @annaelizabeth de slakken zoeken vochtige plekken op en beschadigingen van vruchten zijn inderdaad een favoriete plek evenwel een slak kan zelf gemakkelijk een gat maken in een tomaat, paprika, komkommer, of zelfs een hardere koolrabi, je moet ze niet onderschatten. 25 september 2023 aangepast door redzebra Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.