Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Foto’s van aangevreten groente en fruit 😱


appelvrouw

Aanbevolen berichten

Geïnspireerd door de foto van Jorieke haar zoete aardappels. Het leek me wel  wat al die verschillende aangevreten groente en fruit en kruiden bij elkaar te zien, ter lering ende vermaak..met natuurlijk erbij wie de verdachten zijn. 
Ik trap af met een foto van mijn Marina di Chioggia biet, verdacht is hier de woelmuis en niet de woelrat ( kleinere tanden sporen ) 

 

484EEFBA-4A2C-434A-8485-0DD2FBBAB54B.thumb.jpeg.feed9849207819b8e8898283d3eb3dfc.jpeg

aangepast door appelvrouw
  • Like 4

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien krijgen ze de pitten niet weg, hebben slakken eigenlijk tanden, ja toch?

Ik denk slak afhankelijk? Want ik heb ook tomaten die hol zijn en waar dus alleen de pitten van weg zijn. Allemaal met slakkensporen, dus onbetwist dat het slakken zijn.

@redzebra jeetje, balen zeg van zo’n mooie pompoen. Gelukkig viel er nog wel wat te redden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel voor de pompoenen als voor de tomaten is het waarschijnlijker dat de slakken de kans grijpen die de muizen voor ze hebben gecreëerd: de muizen maken de tomaten open en eten de pitten en daarna werpen de slakken zich op het vruchtvlees.

Ik heb dit in de tomaten, de paprika's en de courgettes. De pompoenen en de kokommers had ik op tijd geoogst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@appelvrouw ja achteraan ook, veldmuis behoort dacht ik ook tot de woelmuizen dus ja iets in die trend denk ik, Normaal heb ik er weinig last van omwille van de katten die regelmatig 1 brengen, dit moet echt een beschut plekje geweest zijn, ik had de week ervoor een andere geoogst waar niks aan de hand was, maar tja dat is de natuur er is een pak open veld rondom. @annaelizabeth de slakken zoeken vochtige plekken op en beschadigingen van vruchten zijn inderdaad een favoriete plek evenwel een slak kan zelf gemakkelijk een gat maken in  een tomaat, paprika, komkommer, of zelfs een hardere koolrabi, je moet ze niet onderschatten.

aangepast door redzebra
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...