Jump to content

Recommended Posts

Posted

Zoals jullie wel weten heb ik een pvc kas. daar varieert de temp. overdag tussen de 40 en 45 gr. Het weer blijft mooi,daar ligt het allemaal niet aan, alleen de nachten!! Als het goed is kan ik ze toch overdag in die kas zetten? ik denk dat het in de nacht daar 10 gr is! Stel dat het weer mooi blijft, en net als vorig jaar temp. van 25 gr. of meer!! overdag, In de zomer werd het regenachtig,wind, haast geen zon, nu zouden ze daar toch heel weelderig kunnen groeien? Of spelen er nog andere dingen mee waar ik dus geen weet van heb! Dat zou ik dus heel graag willen weten,ik kan er niets van vinden op internet. met dank.

correctie, in de pvc kas nu 14 gr. net gekeken

Posted

Ja ik kan er verder niets aan doen, het gelijknamige deurtje is open,en dan nog!!! het is letterlijk en figuurlijk een broeikas ha ha, Maar meloenen en komkommers vinden een dergelijke temp. toch lekker? En dan staat de zon er gelukkig alleen nog maar om een uur of 12.00 er op.

Posted

Ook voor komkommers, tomaten, meloen etc. is die temperatuur veel te hoog. De planten zullen slap gaan hangen om op die manier zo min mogelijk bladoppervlak in de zon te hebben waardoor er minder vocht verdampt. Ook zullen de planten bij dergelijke temperaturen gaan verbranden, dit kan niet alleen bij de bladeren maar ook bij vruchten gebeuren.

Ik weet niet precies wat voor kas je hebt maar ik zou toch proberen om zoveel mogelijk open te zetten.

http://www.hobbyzaden.nl

Zaden te koop al vanaf 0,25 €.

Posted

Als het s'nachts niet meer vriest gaan mijn tomaten de kas in en blijven daar staan, doen het prima, mocht het te heet worden, misschien kun je met witte gordijnen tegen het dak of het dak wit verven de hitte wat matigen als het te warm in de kas wordt.

Posted

Mijn tomaten staan ook in de kas (glas).De nacht tempatuur vind ik te koud maar zet 3 goudse kaarzen in een campange koeler met zand erin.Deze branden helemaal op.Zo blijft het toch 's nacht lekker .

http:// www.zonnehoekje.nl overnachten nabij het Lauwersmeer.

Posted

ik heb vrijdag zo'n automatische raamopener geplaatst, dit werkt geweldig moet ik zeggen !,

ik kreeg nog een tip van een buurman, stro leggen tussen de planten in de kas, dit voorkomt onkruid groei en houdt het vocht langer vast, ook heb je minder last van condens. Ik weet niet of het werkt maar ga het zeker proberen.

People who say it can't be done should not interrupt those who are doing it !