Anneli Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Naast mijn tuintje zijn een aantal chinezen in de weer met moestuinen...wat ze allemaal doen geen idee? Ze gebruiken in iedergeval hele bergen paardenmest. Nu hoorde ik van een medetuinder dat de heren chinezen paardenmest in een emmer doen, water erbij, doorroeren (met de hand) en dan het een poosje weg zetten, vaak met een betontegel er bovenop. Weet iemand hoe dit werkt? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelmer Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Ik denk dat het nut hiervan is dat de voedingsstoffen van de paardenpoep oplossen in het water, poosje laten staan om het goed te laten oplossen, tegel erop zodat er niks anders bij in kan... Vervolgens kun je dit bij de plantjes gieten. Quote “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anneli Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 Maar ja ik vraag mij dan af hoe lang je dit moet laten staan en hoe "sterk" het is.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelmer Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Dat moet je denk ik even vragen aan de Chinezen Quote “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anneli Posted March 25, 2012 Author Share Posted March 25, 2012 Hahaha....kreeg ik die kans maar....die schijnen er om 7 uur in de ochtend al te zijn...en aangezien er hier een heleboel mensen zijn die altijd op allerlei dingen een antwoord weten wilde ik de vraag hier toch stellen...hahahahah! Maar ik ga ze het vragen...sta gewoon vroeg op morgen! Wil jij de tip dan ook? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jelmer Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Als je weet waarom ze het doen en hoe ze het nou precies doen, moet je het hier maar neerzetten kunnen we er allemaal van leren Quote “Observe Nature thoroughly rather than labour thoughtlessly” - Masanoby Fukuoka "De wereld biedt genoeg voor ieders behoefte, maar niet voor ieders hebzucht." - Gandhi Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansm Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Volgens mij niet typisch Chinees ofzo, het gieren wat boeren doen is ook vloeibare mest wat over land gespoten wordt.Geloof dat je goed moet oppassen met verhouding schijnt nogal erg sterke mest te zijn wat je makkelijk teveel geeft en enkel geschikt voor planten die veel voedsel nodig hebben of flink verdunnen.Kan heel schadelijk zijn.Geloof dat Bor er een x over verteld heeft dat zijn buurman zijn aardbeiplanten doodgingen na geven van deze vloeibare paardegier. Quote Players only love you when they're playing. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Zeeuw Posted March 25, 2012 Share Posted March 25, 2012 Gier is erg sterk bij ons op stal gaat er elk jaar minstens 750m3 varkensgier door.Zoals wettelijk verplicht (bij boeren) wordt het geïnjecteerd in de grond.Als je het bij zonnig weer doet dan verbrand zelfs het gras ervan.Oppassen dus met gier. Het voordeel is wel het gras en de kolen groeien er super van Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
geedee Posted March 26, 2012 Share Posted March 26, 2012 Op de dahliatuin doen ze hetzelfde met koemest....een week of 3 laten "trekken"....heb je goede "mestthee". in koemest zitten stoffen die dahlia's lekker vinden. In paardenmest waarschijnlijk andere dingen. Ik zou vooral graag willen weten bij welke planten die chinezen de paardenthee wél en ook vooral waar niet bij gooien. (ik heb ook bergen paardenmest...de oude stalmest gebruik ik voorn. bij de rozen) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Anneli Posted March 26, 2012 Author Share Posted March 26, 2012 Ik zal ze het dan toch maar eens gaan vragen....Ik hou jullie op de hoogte! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts