Ga naar inhoud
Image Image Image Image Image
Image

Aangeboden volwassen kardoen planten


Day

Aanbevolen berichten

Te veel te groot …..Bijzonder

U kunt hem alleen ophalen. Wortel kluit heeft de omvang van ongeveer 60x60x60
Deze prachtige artisjok achtige plant beslaat komende zomer met gemak een stuk van 1,5 bij 1,5 meter met zijn grijze bladeren
Elk jaar zit hij vol met tientallen bloemen, die later in het jaar voer voor de puttertjes vormen.
unieke kans dit is géén kinderachtig kwekers stekje dit is een volwassen plant!

 

kop van noordholland bij Schagen doe een leuk bod

B15E2932-21F9-40CA-8628-6D8672DD946C.jpeg

C471AA2F-E0C8-4E0A-A0E9-26FA41712B74.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2023 om 11:18, Day zei:

 

Wortel kluit heeft de omvang van ongeveer 60x60x60
Deze prachtige artisjok achtige plant beslaat komende zomer met gemak een stuk van 1,5 bij 1,5 meter met zijn grijze bladeren

 

Niet als hij verplaatst wordt. Kardoen heeft een lange penwortel en is daardoor niet of nauwelijks geschikt om te verplanten. Als ze zo groot zijn als op de foto worden het na verplanten sukkellaars.

 

Wel mooie planten overigens. Ik heb ze lang geleden ook een aantal jaren in de tuin gehad. De avatar die ik sindsdien gebruik bestaat zelfs uit de foto van een bloem van de kardoen.

  • Like 1

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-11-2023 om 11:18, Day zei:

Te veel te groot …..Bijzonder

U kunt hem alleen ophalen. Wortel kluit heeft de omvang van ongeveer 60x60x60
Deze prachtige artisjok achtige plant beslaat komende zomer met gemak een stuk van 1,5 bij 1,5 meter met zijn grijze bladeren
Elk jaar zit hij vol met tientallen bloemen, die later in het jaar voer voor de puttertjes vormen.
unieke kans dit is géén kinderachtig kwekers stekje dit is een volwassen plant!

 

kop van noordholland bij Schagen doe een leuk bod

B15E2932-21F9-40CA-8628-6D8672DD946C.jpeg

 

Het is niet eens je eigen kardoen zie ik nu. :eek: Waarom gebruik je in godsnaam een foto afkomstig van een perzische site ? :thumbdown:

 

https://behdasht.news/news/167667/خواص-شگفت-انگیز-گیاه-کنگر/

  • Like 2

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later ...
Op 20-11-2023 om 22:12, fre3ke zei:

Waarom zou iemand dit willen hebben? Iedere zaailing wordt zo'n grote plant. En is een stuk makkelijker te vervoeren. En meer levensvatbaar. 

Waarom zo een bericht?

een vriendelijk gebaar  zonde om zo een oracht weg te moeten gooien, waarom niet iemand gratis blij maken…

en dan zo een reactie 

Wat een betweter wat een naar negatief bericht

als u geschreven had u kunt beter zaden aan bieden want…. Was vriendelijk  geweest

dit is puur om zelf beter te voelen bah

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

"Doe een leuk bod" staat erbij. En nu doe je alsof je een altruïstisch motief had? Beetje vreemd.

 

Mijn doel was om anderen te waarschuwen. En dat was terecht want de plant sterft waarschijnlijk. Gratis of voor een leuk bod, het maakt dan weinig uit want het is zuur voor de ophaler. 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat dat het beetje het misverstand is @fre3ke, ik zou ook zo reageren en terecht  als je een bod moet doen op een volwassen kardoen plant, maar als je even kijkt @Day staat voor vrij zaden delen in al haar/zijn berichten, idem als jij en dat waarschijnlijk het oorspronkelijk bericht hier met de beste bedoelingen stond, zonder dit te beseffen.

aangepast door redzebra
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beetje ongelukkig ook is dat de foto's van internet geplukt werden. Zonder toelichting krijgt de niet helemaal oplettende lezer zoals ik  daardoor de indruk dat het foto's van de aangeboden planten zijn.

 

 

aangepast door Frans

-- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat alles wel zo’n beetje gezegd is. Een misschien wat onhandig aanbod. Een misverstand en wat gemopper op elkaar; het is nu wel klaar. Als de topic starter het er mee eens is kunnen we dit topic sluiten? 

  • Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...