Frans Geplaatst: 23 september 2024 Geplaatst: 23 september 2024 Vanwege een onbeheersbare luizenplaag vandaag de 3 planten in kuip/bak en de 3 die vrij in de kas stonden geruimd en verwerkt tot hakselmateriaal. Nooit gedacht dat voor die iele plantjes van een paar maanden geleden nog eens een reciprozaag nodig zou zijn. Opgeruimd staat netjes. Alleen binnenkort nog de stammetjes in stukken zagen zodat ook die kunnen composteren. 8 Quote -- Planten kunnen niet voelen. Je kunt planten wél aanvoelen. --
redzebra Geplaatst: 23 september 2024 Geplaatst: 23 september 2024 😄 ho de zware middelen, die ga ik hier niet nodig hebben, de diameter te groot van de stammetjes om te verhakselen ? Quote
Lia56 Geplaatst: 23 september 2024 Auteur Geplaatst: 23 september 2024 @Frans Wat veel planten had je staan ! Quote
henkg Geplaatst: 24 september 2024 Geplaatst: 24 september 2024 Bijna dezelfde reciprozaag als Frans, maar geen boomstammen, hier: 2 Quote 2025_teeltlijst (.xlsx)
Kruidenvrouwtje Geplaatst: 28 september 2024 Geplaatst: 28 september 2024 wie had dat gedacht! Priegeltjes als je er al naar keek vielen dood neer moet je nu bijna een boomverzorger voor inhuren 🤪 2 Quote You can bury a lot of troubles by digging in the dirt
bonnie f Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 Zo bizar. Geweldige plant. 1 plant is gisteren omgewaaid. Ook te zwaar geworden. Ze wortelen vrij beroerd. Ik ga zo meten en foto's maken. Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
Vik Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 De groei zit er nog goed in, momenteel is de langste tot aan splitsing 82 cm. Hopelijk komt er nog wat bij komende 2 weken voor definitieve inzending 🤞 2 Quote
Veldjesgraaf Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 Hier is 75 cm aangetikt. Bovenaan zit nogeen bolletje op een steeltje. Daaronder zijn we gaan meten. Officiële meting over 2 weken 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 29 september 2024 Auteur Geplaatst: 29 september 2024 Jeetje... wat lang allemaal. Heel veel succes de komende weken! Wordt spannend 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 29 september 2024 Auteur Geplaatst: 29 september 2024 Even los van t wedstrijd element.. ik vind t een leuke plant die volgend jaar weer terug mag komen. Dien aren zien er geweldig uit. Bij een aantal van jullie echt lang / hoog. Mooi om te zien in de tuin 2 Quote
Arja Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 De mijne heb ik vandaag gerooid omdat ik op die plek een andere plant kwijt wilde. Ze zijn klein gebleven, hadden nauwelijks blad meer. Maar inmiddels wel slierten van een centimeter of tien. Ik ga het gewoon volgend jaar nog eens proberen, als het dan wel lukt is het een prachtige plant. 3 Quote
Nasuada Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 Dit is echt een blijvertje, wat een leuke gave plant. heb vele stengels in mijn droger liggen en er komt al heel veel zaad van vrij( voor de zadenflop). hier is er nog een stengel in de race en hoe…. Heb de zijtakken weggeknipt en krijgt extra punten en ondersteuning. spannenddddd Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Dahli Geplaatst: 29 september 2024 Geplaatst: 29 september 2024 1 uur terug, Nasuada zei: heb vele stengels in mijn droger liggen Hé, dat is een goed idee @Nasuada! Ik ga van de week nog wat pepers drogen en dan doe ik er ook een zijaar bij. De hoofdaar groeit hoop ik nog even door tot half oktober. Hier willen we volgend jaar zeker ook de amarant laten terugkomen! Zo mooi en tof! Iedereen die in onze tuin komt loopt er direct op af. Ik vind hem ook zo aaibaar 😃, je moet er even aan komen als je er langs loopt. 2 Quote
Erny Geplaatst: 30 september 2024 Geplaatst: 30 september 2024 Aan te raden is om het zaad van deze aren gewoon op de plek waar je ze volgend jaar wil te verspreiden. Dan komen ze vanzelf massaal weer op. Hoef je dus niet weer moeilijk te doen qua opkweken. 3 Quote
bonnie f Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 Zo bizar. Geweldige plant. 1 plant is gisteren omgewaaid. Ook te zwaar geworden. Ze wortelen vrij beroerd. Ik ga zo meten en foto's maken.1 van de planten was dus omgewaaid, deze heb ik weggehaald. Kippen vonden het geweldig lekker en waren er een dag mee bezig. Lekker wroeten. De stam moest ik met een bijltje bewerken. Het blijft wonderlijk: zoveel groeikracht!Maar ik heb ook gemeten. Bij mij zat t vooral in de kwantiteit van de slierten.... Vooralsnog is 72 cm het langste. Die zat aan de omgewaaide plant. 2 Quote Men zegt wel: “Je bent wat je eet, maar wie wil er nu een krop sla zijn?”
acpronk Geplaatst: 2 oktober 2024 Geplaatst: 2 oktober 2024 Ik zie dat sommigen direct na de laatste vertakking meten, en sommigen (@mai pensato dacht ik, de tag werkt niet meer) na vanaf het eerstvolgende bolletje. Om goed te kunnen vergelijken moet iedereen wel op dezelfde manier meten, want dit kan toch wel 2cm schelen. 2 Quote Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Lia56 Geplaatst: 2 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 2 oktober 2024 Er moet gemeten worden vanaf het eerste "solo" bolletje. Quote
Nasuada Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 Zoals ik het nu begrijp, zou je vanaf hier moeten meten Quote https://www.deblijehoeve.nl/
Lia56 Geplaatst: 3 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2024 3 hours ago, Nasuada said: Zoals ik het nu begrijp, zou je vanaf hier moeten meten Inderdaad Quote
Fombel Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 Op 2-9-2024 om 21:08, Fombel zei: Ik zie dat tijdens mijn vakantie duidelijker is geworden hoe te meten. Vandaag gemeten, vanaf het eerste bolletje op een steeltje. Ik heb dat op de foto's aangegeven met schilderstape. Als ik het zo goed heb gedaan kom ik daarmee op een lengte van ongeveer 106cm. De laatste weken is ie ook niet echt meer gegroeid, dus vermoedelijk blijft het daar dan wel bij. @Lia56, meer dan dit is het inderdaad niet geworden. Is deze duidelijk genoeg als officiële inzending? 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 3 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2024 @Fombel. Ik noteer 106cm voor je. 👍 1 Quote
Lia56 Geplaatst: 3 oktober 2024 Auteur Geplaatst: 3 oktober 2024 Voorlopig staat Fombel dus op nr 1. 2 Quote
MROE Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 Bijna, mijn inzending is 110. Ik zal zaterdag nog een keer meten. Ik verwacht geen lengte groei. Goed bezig Frombel. Is 16 oktober de laatste dag om een meting in te dienen? Quote
MROE Geplaatst: 3 oktober 2024 Geplaatst: 3 oktober 2024 (aangepast) Ik kijk even in pagina 1 of ik nog een foto moet aanleveren in oktober. ik denk het wel. ik zag ook dat mijn inzending niet meer in het overzicht staat. als ik vragen mag. Waarom niet meer? 3 oktober 2024 aangepast door MROE Aanvulling Quote
Dahli Geplaatst: 4 oktober 2024 Geplaatst: 4 oktober 2024 Op 29-9-2024 om 23:33, Nasuada zei: komt al heel veel zaad van vrij Ik zou ook graag zaad willen oogsten, maar vraag me af hoe jullie zien of de bloemetjes uitgebloeid zijn/het zaad rijp genoeg is om te oogsten. De bloemaren zien er hier nog allemaal even fris uit, vandaar mijn vraag. Dank jullie wel alvast. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.