Ga naar inhoud

Teelt wedstrijd 2024 Amaranthus caudatus gibbosus 'Dreadlocks

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
On 8/31/2024 at 6:15 PM, Lia56 said:

@MROE sorry kan t niet goed zien vanaf waar  t gemeten is. Alleen de "vaste" bolletjes?

Graag nog een duidelijke foto vanaf waar je gemeten hebt

Geplaatst: (aangepast)
Op 15-9-2024 om 16:16, Lia56 zei:

@MROE kan t niet goed zien maar ga er vanuit dat je NA de laatste splitsing gemeten hebt. Komt dus op de lijst 👍

@Lia56, hierbij je reactie.

en ja na de laatste splitsing.

aangepast door MROE
Aanvulling
Geplaatst:

Ik heb dit jaar mega koolrabi's, flinke gembers, en enorme zoete aardappels. Maar mijn dreadlocks zijn geen winnaars denk ik. Ik moet nog meten hoor, en er zitten mooie exemplaren bij, aan planten van zo'n 2 meter hoog. Maar als je dan kijkt naar wat er aan enkele-bolletjes-slierten hangt....? Dan valt dat een beetje tegen. Ik ga er van de week eens een meetlat bij houden en ga dan ook veel oogsten. De planten worden topzwaar en willen graag omdonderen. Ook zitten er een paar echt helemaal onder de luizen. 

(er staat trouwens dat ik geen september foto heb ingeleverd, maar dat klopt niet hoor :angel: )

In de kas:

227_2365.JPG

In de bak met aardbeienplantjes, waar de aardbeienplantjes nu weg zijn:

227_2366.JPG

De planten in de vollegrond die o.a. met touwtjes aan die rozenboog vast zijn gebonden. 

227_2367.JPG

• Like 9
Geplaatst:

Hierbij mijn definitieve inzending, zeker geen winnaar, maar wat een leuke plant en wedstrijd! Hij komt volgend seizoen zeker terug, dan plant ik er een paar meer. De eerste foto is het volle grond exemplaar, die kwam wat later op gang. Mijn langste aar hangt aan het pot-exemplaar (foto 2). Foto 3 is de meting, 36,5 cm 😊.

IMG_6592.jpeg

IMG_6594.jpeg

IMG_6608.jpeg

• Like 5
Geplaatst:

Ik heb in ieder geval al een boel korte slierten te drogen gelegd vandaag. 3 van dit soort wasmanden vol al. (na de foto ging er nog meer in)

227_2382.JPG

Bij het ontmantelen van de plant in de kas, had ik geen reciprozaag nodig, ik wiebelde iets aan de stam en hij brak al een beetje af. Met zeer weinig moeite kon ik hem weghalen. Er zat al tot +/- 80 cm hoogte van allerlei gespuis in de stam, die dus ook al helemaal hol was.

227_2372.JPG

227_2375.JPG

• Like 5
Geplaatst:
1 uur terug, Jorieke123 zei:

Bij het ontmantelen van de plant in de kas, had ik geen reciprozaag nodig, ik wiebelde iets aan de stam en hij brak al een beetje af. Met zeer weinig moeite kon ik hem weghalen. Er zat al tot +/- 80 cm hoogte van allerlei gespuis in de stam, die dus ook al helemaal hol was.

Geen officiele meting/inzending voor de wedstrijd? Jouw planten zagen er veelbelovend uit.

• Like 1

gefascineerd door alles wat groeit en bloeit

3.000 m2 tuinplezier - siertuin - kasje - groenten - fruit

moderne kweektechnieken - hydroponics

https://www.instagram.com/maipensatogardening/

Geplaatst:

Nou hier gaan we dan:

Aan de standaard stoeptegels kan je al wel zien dat er heus wel wat slierten zijn die boven de 60 cm uitkomen, maar de meesten zijn 'slechts' 2 stoeptegels lang en dan komen de bolletjes-op-takjes. 

227_2396.JPG

Een enkele wil nog wel de +70 cm aantikken. Maar dan houdt het ook wel op, zeg maar. 

227_2398.JPG

227_2399.JPG

1 van de planten is trouwens echt wel 2 meter 20 hoog. De rest een kleine 2 meter :shock: 

• Like 6
Geplaatst:

Die 73 cm, van de laatste foto. Ik kan nog meer foto's maken om te bewijzen dat dat bolletje echt een enkel bolletje is, en dat het meetding niet stiekem verschoven is enzo. Maar het is totaal geen winnaar dus dat lijkt me niet nodig :lol: 

Ik ga de rest nu ook oogsten en drogen. Eens zien wat er af gaat komen aan zaden om ook te eten? 

• Like 1
Geplaatst: (aangepast)

Mijn inzending!

:mrgreen:

De eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat het krap 1 cm is..de foto vertekend iets

CC073475-5A23-4271-AC38-B8E3EE77BF2F.thumb.jpeg.3e767dbceec2ea27b72d815cfaccee8f.jpeg

aangepast door appelvrouw
  • Like 3

We zijn allemaal kinderen van de Aarde  🌎

Geplaatst:

Zou fijn zijn als we de einddatum een paar dagen later zouden kunnen zetten. Kom pas woensdag (16 okt) weer op de tuin (voor een aantal dagen) en heb echt voor die tijd geen gelegenheid de langste aar te meten, op de foto te zetten en hier te plaatsen. Zou jammer zijn als al het gekweek voor niets zou zijn geweest.

Want eerst was het half oktober, toen 16 oktober en nu moet de inzending opeens vóór 16 oktober binnen zijn. :shifty: Het lijkt me dat een dagje meer geen probleem zou moeten zijn?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...