Geplaatst: 2 september 20241 j Hier heel veel herrie in de lucht, nog steeds, wat regen betreft valt het mee, voor zover ik kan zienlijk het een liter of 8 tot nu toe. We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 2 september 20241 j Haha die 15 mm was slechts een voorproefje. Het is nu donker hier met harde wind, onweer en horizontale regen.
Geplaatst: 2 september 20241 j 1 uur terug, Arja zei: 15 mm in een half uurtje. Hier in Apeldoorn zat er maar 5 mm in. Maar er valt nu weer een flink pak.
Geplaatst: 2 september 20241 j Hier gok ik dat er zo'n 20 mm is gevallen. Beste plassen op de stoep! Ging even hard maar nou ook weer niet lomp-hard. facebook.com/VeldvarkensKom 25 april naar de Moestuinforumdag in Zelhem: moestuinforum.nl/topic/57817-aanmeldtopic-mtfd-zaterdag-25-april-2026/
Geplaatst: 2 september 20241 j Hier wel lomp-hard. Was erg spannend om naar huis te fietsen zonet. Regenmeter zegt 37 mm. Later vannacht komt er nog wat meer, geloof ik. Mulch! Moeder natuur houdt niet van kale grond.
Geplaatst: 3 september 20241 j Hier volgens mij maar 1 buitje. 1,2mm. Nota bene net toen dochter vanuit Gouda naar huis kwam fietsen einde van de middag. Tijdens de bui keek ik nog op Buienradar, en die zei dat de bui langs zou trekken... Niet dus. In de avond bleef het droog. Maar goed, ik zit ook nog op wat water te wachten, liefst in de nacht. Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 3 september 20241 j @Arjabij jullie heeft het net wat meer geregend. Ik had er vanmorgen 20 mm in zitten. Samen met de 5 mm van eerder (die had ik er al uit gegooid), kom ik op 25 mm regen.
Geplaatst: 9 september 20241 j Volgens mij krijgen we een strenge winter. Dat gevoel krijg ik op basis van zeer wetenschappelijk onderbouwde voortekenen.😂 Zo was de heide al veel te vroeg paars en ook de wilde ganzen zijn hier al bezig in enorme aantallen hun proefstarts te maken. Nou, als dat geen goede aanwijzingen zijn, weet ik het ook niet meer!
Geplaatst: 11 september 20241 j Tussen de buien door kon ik nog wat bonen oogsten. Ik moest wel even opschieten.
Geplaatst: 11 september 20241 j Hagel, hagel en heel veel stortbuien hier al de hele dag kijk ik op buienradar dan valt t mee maar als ik naar buiten ga dus niet!
Geplaatst: 11 september 20241 j Ik snap niets van het weerbericht. Code geel vanaf 17:00 tot morgen 18:00 in Zuid-Holland. Hadden ze beter 24 uur eerder kunnen doen. Gisterenavond viel er veel regen en vanochtend harde wind. Nu droog en bijna windstil 🤔 Toevoeging na 59 minuten: Net even wat flitsen gezien. Hoofd zit onder de afzuigkap (koken) dus niets gehoord. Ook wel tijdelijk harde regen en wat hagel. Maar geen wind. En na een paar minuten was het weer rustig en op sommige plekken blauwe lucht. 11 september 20241 j aangepast door acpronk Mijn Instagram: https://www.instagram.com/pronksparadise/
Geplaatst: 14 september 20241 j Brrr….7 graden hier vanochtend, en op het platte dak lag toch echt een heel dun vliesje ijs……😬
Geplaatst: 14 september 20241 j Hier vorst aan de grond. Maar de temperaturen gaan overdag weer oplopen. We moeten het er maar mee doen...
Geplaatst: 14 september 20241 j Ja, hier gisteren en vandaag ook vorst. Gisteren dun laagje ijs op de ruiten van de auto. We gaan het zien wat de tomaten enzo nog gaan doen.
Geplaatst: 27 september 20241 j Aardig winderig vandaag. De afgelopen dagen is er opgeteld iets van 35 liter water per m/2 gevallen. In het bos is het ook fris hoor, ik zit heerlijk even voor de houtkachel. Duimen dat het morgen op de Moestuinforumdag niet zo winderig is en droog. Kou kunnen we wel hebben, lekker weer eens een dikke trui aan🧣 We zijn allemaal kinderen van de Aarde 🌎
Geplaatst: 3 oktober 20241 j Er is voor komende nacht vorst aan de grond voorspeld. Daar was ik nog even niet op voorbereid... Eens kijken welke pepers ik naar binnen ga halen.
Geplaatst: 3 oktober 20241 j Hier was het vanmorgen al heel koud. Maar komende nachten wordt het nog kouder. Het vliesdoek Maar over een aantal vakken leggen die vorige week ingezaaid zijn.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.