Geplaatst: 24 december 202424 Dec Het is een beetje vals spelen want alleen de tijm kwam uit eigen bloempot, maar het was wel heel lekker 😋. Tarte tatin met sjalot, geitenkaas en tijm.
Geplaatst: 25 december 202425 Dec Gisteren een paar potten open getrokken. Ingemaakte champignons, paprika’s en peppadews. Vond de peppadews iets te zoet, maar het bezoek vond ze heerlijk. Het kookvocht van de paprika’s gingennover de salade. Was dat wat @dahli deed? Maar super suggestie. Lekkere umami dressing. Had eigenlijk heel veel nog uit eigen tuin, maar dit waren de grote dingen. Ow wacht. Ook de bietensoep! Was verrukkelijk en had een paar bieten voor het pureren uit de soep gevist waarmee ik bietensalade heb gemaakt. Had ook ingemaakte pepers op tafel staan en die smaken sowieso altijd lekker [emoji38]Een feestelijke tafel kortom! Iedereen mooie feestdagen en veel gezelligheid. Çiğ köfte was een hit. Kikkererwtensalade ook met yoghurt en gebrande olie met peper ook.
Geplaatst: 25 december 202425 Dec 2 uren geleden, Mellie zei: Het kookvocht van de paprika’s gingennover de salade. Dat was ik inderdaad @Mellie 😊. Wat zien die schalen er allemaal heerlijk uit!! Ook hele fijne feestdagen en een goed 2025 voor iedereen gewenst!
Geplaatst: 25 december 202425 Dec Gisteren heb ik bloemkool - witte bonen curry gegeten. Een vegetarisch gerecht. Op zich lekker, maar ik mis er toch wat in. De volgende keer zou ik er b.v. geschaafde amandelen erover kunnen doen, als je het vegetarisch houdt. Maar een stukje kip erin zou ook lekker zijn, als je het niet vegetarisch houdt.
Geplaatst: 25 december 202425 Dec 2 uren geleden, Mellie zei: Een feestelijke tafel Dat is het zeker. Het ziet er goed uit!
Geplaatst: 25 december 202425 Dec 14 uren geleden, Dahli zei: Tarte tatin met sjalot, geitenkaas en tijm. Heerlijk! Ik heb dat zelf ook eens gemaakt.
Geplaatst: 27 december 202427 Dec Deze ‘kerstkrans’ heb ik gisteren gemaakt en meegenomen voor een ‘bits & bites’-kerstdiner/borrel met familie. Bladerdeeg met vijgenchutney (uet), brie, walnoot, tijm (uet) en stukjes half gedroogde vijg (uet). Viel in de smaak 😊.
Geplaatst: 28 december 202428 Dec Vanavond oa deze gebakken champignons met knoflook gegeten. Met knoflook en peterselie uet.
Geplaatst: 29 december 202429 Dec Vanavond aardappel/preisoep. Prei, tijm en knoflook uet. Aardappelen lokaal bij de boer gehaald, maar die beginnen nu al te spruiten. Ik zal ze binnenkort maar gaan wecken.
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.